/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Children as researchers

Sway Grantham
Zu finden in: Teaching with Tablets, 2015 local 
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teaching with TabletsThis chapter looks at how tablets can help children interact with the wider world by offering exciting ways of engaging in research and seeing themselves as information gatherers and creative producers.
As information becomes more of an integral part of our lives, from checking our friends’ status on Facebook and sharing their links, to reading blog posts by fellow teachers on Twitter and catching up with the news online, the need to handle this information effectively grows. We will follow the journey of researchers as they begin choosing a topic of research to explore, become information gatherers and finally, creative producers to then use that information to communicate and collaborate with the world.
The following case study from Caroline Haslett School, Milton Keynes, shows a simple and effective way of implementing project-based learning in the primary classroom, utilising the tablet as one device that can source, organise and use information. It focuses on the varying stages within the research process and the questions which children must consider along the way, including how best to help pupils choose, evaluate and synthesise information with discrimination and how re-mixing and re-purposing information can reinforce understanding. A range of apps is explored to support gathering, organising and using information.
We will go on to discuss how project-based learning as a pedagogy for allowing children to be researchers facilitates the adoption of twenty-first-century skills. Part of this involves teaching children to become efficient and effective information gatherers and digital creators. Alongside this, we explore the informal learning culture associated with digital creation in online communities and how these practices can be utilised for education. The chapter ends by discussing the impact of children sharing their work with a global audience through simple video conferencing and eTwinning.
Von Sway Grantham im Buch Teaching with Tablets (2015) im Text Children as researchers

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson, Stephanie Bell, Matteo Bittanti, B. S. Bloom, danah boyd, Katie Clinton, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Mizuko Ito, Henry Jenkins, David R. Krathwohl, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Ravi Purushotma, Mitchel Resnick, Laura Robinson, Alice J. Robison, George Siemens, Michael Thomas, Margaret Weigel

Begriffe
KB IB clear
facebook, formal learningformal learning, informal learninginformal learning, Kinderchildren, LehrerInteacher, Lernenlearning, Schuleschool, TabletTablet, Taxonomie von Bloom (kognitiver Bereich), Taxonomien von Bloom, Twitter, Videovideo
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 74, 8, 8, 1, 4, 1, 5, 5, 3, 7, 21, 2 1422523156
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 2, 1, 5, 2, 1, 2, 5, 2, 4, 6, 9, 1 63211471
2002 Global Information Technology Report 2002 1, 2, 5, 1, 1, 4, 2, 5, 6, 7, 10, 3 913773
2006  local web  Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 1, 12, 6, 1, 3, 2, 6, 4, 3, 9, 15, 6 753361993
2008 local web  Living and Learning with New Media (Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) 12, 1, 1, 5, 2, 4, 1, 3, 4, 4, 6, 8 3416562
2011 local  Digital Education (Michael Thomas) 4, 5, 1, 2, 5, 1, 2, 3, 1, 8, 6, 3 363289
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local web  Rethinking Learning in the Digital Age (Mitchel Resnick) 9100
2005 local web  Connectivism (George Siemens) 1, 4, 8, 3, 1, 1, 6, 3, 3, 11, 14, 3 34263661
2010 local  Project-Based Learning for the 21st Century (Stephanie Bell) 2300

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.