No A 4 UThe relationship between multitasking and academic performance
Reynol Junco, Shelia R. Cotten
Erstpublikation in: Computers & Education 59 (2012) 50-–514
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The proliferation and ease of access to information and communication technologies (ICTs) such as
Facebook, text messaging, and instant messaging has resulted in ICT users being presented with more
real-time streaming data than ever before. Unfortunately, this has also resulted in individuals increasingly
engaging in multitasking as an information management strategy. The purpose of this study was to
examine how college students multitask with ICTs and to determine the impacts of this multitasking on
their college grade point average (GPA). Using web survey data from a large sample of college students at
one university (N¼ 1839), we found that students reported spending a large amount of time using ICTs
on a daily basis. Students reported frequently searching for content not related to courses, using Facebook,
emailing, talking on their cell phones, and texting while doing schoolwork. Hierarchical (blocked)
linear regression analyses revealed that using Facebook and texting while doing schoolwork were
negatively associated with overall college GPA. Engaging in Facebook use or texting while trying to
complete schoolwork may tax students’ capacity for cognitive processing and preclude deeper learning.
Our research indicates that the type and purpose of ICT use matters in terms of the educational impacts
of multitasking.
Von Reynol Junco, Shelia R. Cotten im Text No A 4 U (2012) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Karin Archer , Scott Campbell , Ulla G. Foehr , Petrice Gentile , Amanda Lenhart , Richard Ling , Amanda Nosko , Domenica De Pasquale , Kristen Purcell , Victoria J. Rideout , Donald F. Roberts , Eileen Wood , Lucia Zivcakova | |||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Multitasking macht ineffizient | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-Maile-mail , facebook , Fragebogen , Hausaufgabenhomework , Hochschulehigher education institution , Informationsmanagementinformation management , Instant MessagingInstant Messaging , Lernenlearning , Mobiltelefonmobile phone , MultitaskingMultitasking , Schuleschool , SMSText messaging , WWW (World Wide Web)World Wide Web , WWW-Umfrageweb survey | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Internet, Kinder, LehrerIn, Online-Forschung, Universität, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Visible Learning and the Science of How We Learn (John Hattie, Gregory C. R. Yates) (2013)
- Cyberkrank! - Wie das digitalisierte Leben unsere Gesundheit ruiniert (Manfred Spitzer) (2015)
- Evidence of a potential - The political arguments for digitizing education 1983-‐2015 (Jesper Balslev) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
No A 4 U: Artikel als Volltext (: , 202 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.