/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Examining the impact of off-task multi-tasking with technology on real-time classroom learning

Eileen Wood, Lucia Zivcakova, Petrice Gentile, Karin Archer, Domenica De Pasquale, Amanda Nosko
Erstpublikation in: Computers & Education 58 (2011) 365–374
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The purpose of the present study was to examine the impact of multi-tasking with digital technologies while attempting to learn from real-time classroom lectures in a university setting. Four digitally-based multi-tasking activities (texting using a cell-phone, emailing, MSN messaging and Facebook were compared to 3 control groups (paper-and-pencil note-taking, word-processing note-taking and a natural use of technology condition) over three consecutive lectures. Comparisons indicated that participants in the Facebook and MSN conditions performed more poorly than those in the paper-and-pencil use control. Follow-up analyses were required to accommodate the substantial number of students who failed to comply with the limited use of technology specified by their assigned conditions. These analyses indicated that participants who did not use any technologies in the lectures outperformed students who used some form of technology. Consistent with the cognitive bottleneck theory of attention (Welford, 1967) and contrary to popular beliefs, attempting to attend to lectures and engage digital technologies for off-task activities can have a detrimental impact on learning.
Von Eileen Wood, Lucia Zivcakova, Petrice Gentile, Karin Archer, Domenica De Pasquale, Amanda Nosko im Text Examining the impact of off-task multi-tasking with technology on real-time classroom learning (2011)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Deborah L. Lowther , Gary R. Morrison , Marc Prensky , Steven M. Ross

Aussagen
KB IB clear
Multitasking macht ineffizient

Begriffe
KB IB clear
Aufmerksamkeit / Fokusattention , cognitive load theory (CLT) , E-Maile-mail , facebook , Lernenlearning , MultitaskingMultitasking
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 4, 2, 5, 5, 3, 9, 22, 2, 2, 3, 16, 2 1833922243
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 1, 2, 11, 7, 2, 12, 29, 2, 4, 2, 10, 5 1411054568
2007 local web  When Each One Has One (Gary R. Morrison, Steven M. Ross, Deborah L. Lowther) 2, 6, 1, 1, 6, 4, 8, 8, 14, 2, 3, 2 732431

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • No A 4 U - The relationship between multitasking and academic performance (Reynol Junco, Shelia R. Cotten) (2012) local web 
  • Cyberkrank! - Wie das digitalisierte Leben unsere Gesundheit ruiniert (Manfred Spitzer) (2015) local 
  • Is the Pencil Mightier than the Keyboard? - A Meta-Analysis Comparing the Method of Notetaking Outcomes (Mike Allen, Luke LeFebvre, Leah E. LeFebvre, John Bourhis) (2020) local web 

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.