Folk Devils and Moral PanicsThe creation of the Mods and Rockers
Stanley Cohen
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Zusammenfassungen
Mods and Rockers, skinheads, video nasties, designer drugs, bogus asylum seeks and hoodies. Every era has its own moral panics. It was Stanley Cohen's classic account, first published in the early 1970s and regularly revised, that brought the term 'moral panic' into widespread discussion. It is an outstanding investigation of the way in which the media and often those in a position of political power define a condition, or group, as a threat to societal values and interests. Fanned by screaming media headlines, Cohen brilliantly demonstrates how this leads to such groups being marginalised and vilified in the popular imagination, inhibiting rational debate about solutions to the social problems such groups represent. Furthermore, he argues that moral panics go even further by identifying the very fault lines of power in society.
Full of sharp insight and analysis, Folk Devils and Moral Panics is essential reading for anyone wanting to understand this powerful and enduring phenomenon.
Bemerkungen zu diesem Buch
Der Soziologe Stanley Cohen prägte den Begriff »moralische Panik« erstmals in seinem 1972 erschienenen Buch Folk Devils and Moral Panics, einer Studie über die Hysterie rund um verschiedene Formen der Jugendkultur, insbesondere die Mods und Rocker im Großbritannien der 1960er- Jahre. »Gesellschaften durchleben offenbar von Zeit zu Zeit Phasen moralischer Panik«, schreibt Cohen. Eine Gruppe oder kulturelle Strömung »wird als Bedrohung gesellschaftlicher Werte und Interessen definiert; ihr Wesen wird von den Massenmedien stilisiert und stereotyp dargestellt; die moralischen Barrikaden werden von Redakteuren, Bischöfen, Politikern und anderen rechtschaffenen Menschen besetzt; gesellschaftlich anerkannte Experten verkünden ihre Diagnosen und Lösungen«.
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Zitationsgraph
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Zeitleiste
10 Erwähnungen 
- The 'digital natives' debate - A critical review of the evidence (Sue Bennett, Karl Maton, Lisa Kervin) (2008)

- Living and Learning with New Media - Summary of Findings from the Digital Youth Project (Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)

- Constitution of Many Minds - Why the Founding Document Doesn't Mean What It Meant Before (Cass R. Sunstein) (2009)

- Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out - kids living and learning with new media (Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)

- Digital Dieting - From Information Obesity to Intellectual Fitness (Tara Brabazon) (2013)

- it's complicated - the social lives of networked teens (danah boyd) (2014)

- Urban Myths about Learning and Education (Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof) (2015)

- Myth Persistence and Myth Busting

- Myth Persistence and Myth Busting
- The Sisyphean Cycle of Technology Panics (Amy Orben) (2020)

- Triggerpunkte - Konsens und Konflikt in der Gegenwartsgesellschaft - Warum Gendersternchen und Lastenfahrräder so viele Menschen triggern (Steffen Mau, Thomas Lux, Linus Westheuser) (2023)

- The Sirens' Call - Das Ende der Aufmerksamkeit und wie wir sie zurückerlangen können (Chris Hayes) (2025)

Co-zitierte Bücher

How Big Media Uses Technology and the Law to Lock Down Culture and Control Creativity
(Lawrence Lessig) (2004)
No Sense of Place
The Impact of Electronic Media on Social Behaviour
(Joshua Meyrowitz) (1985)
Living and Learning with New Media
Summary of Findings from the Digital Youth Project
(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)
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Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

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