/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles

Kristin A. Searle, Deborah A. Fields, Debora A. Lui, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 75 bis 82), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Yasmin B. Kafai

More than twenty years ago, Turkle and Papert wrote about the lack of epistemological pluralism in computing and the resulting exclusivity in the field. Although research on what constitutes a personal epistemology has expanded since then, students continue to hold narrow views of computing that are disconnected from the field at large. To align with current research, we use the term "views" to encompass students' expectations of, attitudes towards, and beliefs about computing. We took a crafts-oriented approach to expanding students' views of computing and broadening participation in computer science by engaging high school students in a 10-week electronic textiles unit. Students were introduced to computational concepts and practices as they designed and programmed electronic artifacts. We found their views shifted from pre- to post-interviews in ways that allowed them to see computing as accessible, transparent, personal, and creative. We discuss how e-textiles materials and the design of classroom activities brought back a diversity of ways thinking about who can do computing, how to do it, and what computing can be.

Von Kristin A. Searle, Deborah A. Fields, Debora A. Lui, Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band ICER 2014 im Text Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari, Robbie Berg, Michael Eisenberg, Allan Fisher, Yasmin B. Kafai, Jane Margolis, Orni Meerbaum-Salant, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Sherry Turkle, Jeannette M. Wing

Fragen
KB IB clear
Wie ist das Image der Informatik?

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 3, 3, 2, 2, 2, 4, 8, 4, 20, 10, 591385957
1995    Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 2, 3, 4, 2, 3, 2, 3, 4, 8, 12, 9, 323323132
2002     Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 2, 7, 4, 1, 1, 3, 5, 6, 8, 6, 9, 84124886
2010ICER 2010 (Michael E. Caspersen, Michael J. Clancy, Kate Sanders) 4, 5, 1, 4, 3, 3, 3, 8, 4, 16, 5, 42451479
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990    Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 2, 5, 3, 3, 1, 1, 2, 12, 3, 10, 6, 224222139
2000    Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) 1, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 6, 4, 5, 38113277
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 2, 5, 4, 1, 6, 3, 3, 8, 6, 14, 8, 22592122439
2010    Learning computer science concepts with scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 2, 4, 4, 1, 5, 1, 4, 8, 1, 4, 4, 4613448

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 98 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 24
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 443224521485215
20162017