/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles

Kristin A. Searle, Deborah A. Fields, Debora A. Lui, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 75 bis 82), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. Kafai

More than twenty years ago, Turkle and Papert wrote about the lack of epistemological pluralism in computing and the resulting exclusivity in the field. Although research on what constitutes a personal epistemology has expanded since then, students continue to hold narrow views of computing that are disconnected from the field at large. To align with current research, we use the term "views" to encompass students' expectations of, attitudes towards, and beliefs about computing. We took a crafts-oriented approach to expanding students' views of computing and broadening participation in computer science by engaging high school students in a 10-week electronic textiles unit. Students were introduced to computational concepts and practices as they designed and programmed electronic artifacts. We found their views shifted from pre- to post-interviews in ways that allowed them to see computing as accessible, transparent, personal, and creative. We discuss how e-textiles materials and the design of classroom activities brought back a diversity of ways thinking about who can do computing, how to do it, and what computing can be.

Von Kristin A. Searle, Deborah A. Fields, Debora A. Lui, Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band ICER 2014 im Text Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari, Robbie Berg, Michael Eisenberg, Allan Fisher, Yasmin B. Kafai, Jane Margolis, Orni Meerbaum-Salant, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Sherry Turkle, Jeannette M. Wing

Fragen
KB IB clear
Wie ist das Image der Informatik?

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 2, 6, 6, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 4, 890388918
1995    Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 4, 1, 1, 4, 2, 3, 4, 2, 3, 2, 3, 423324100
2002     Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 9, 3, 1, 1, 2, 7, 4, 1, 1, 3, 5, 64024655
2010ICER 2010 (Michael E. Caspersen, Michael J. Clancy, Kate Sanders) 1, 4, 2, 5, 4, 5, 1, 4, 3, 3, 3, 82451850
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990    Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 3, 2, 2, 2, 2, 5, 3, 3, 1, 1, 2, 12242212118
2000    Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) 1, 2, 3, 1, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 68116265
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 5, 3, 3, 2, 5, 4, 1, 6, 3, 3, 853218389
2010    Learning computer science concepts with scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 2, 2, 2, 2, 4, 4, 1, 5, 1, 4, 8613835

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 98 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 24
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 44322452148
20162017