/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Learning computer science concepts with scratch

Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2010 (Seite 69 bis 76), 2010
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Scratch is a visual programming environment that is widely used by young people. We investigated if Scratch can be used to teach concepts of computer science. We developed new learning materials for middle-school students that were designed according to the constructionist philosophy of Scratch and evaluated them in two schools. The classes were normal classes, not extracurricular activities whose participants are self-selected. Questionnaires and a test were constructed based upon a novel combination of the Revised Bloom Taxonomy and the SOLO taxonomy. These quantitative instruments were augmented with a qualitative analysis of observations within the classes. The results showed that in general students could successfully learn important concepts of computer science, although there were some problems with initialization, variables and concurrency; these problems can be overcome by modifications to the teaching process.

Von Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari im Konferenz-Band ICER 2010 im Text Learning computer science concepts with scratch (2010)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Tim Bell, Mordechai Ben-Ari, B. S. Bloom, Karen Brennan, Paul Curzon, Evelyn Eastmond, Mike Fellows, Idit Harel, Yasmin B. Kafai, Caitlin Kelleher, John Maloney, Peter W. McOwan, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Randy Pausch, Mitchel Resnick, Anthony Robins, Eric Rosenbaum, Janet Rountree, Nathan Rountree, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Elliot Soloway, Jim Spohrer, Rivka Taub, Ian H. Witten

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Lernenlearning, Programmierenprogramming, Scratch
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 4, 3, 2, 3, 1, 5, 6, 12, 5, 8, 8, 158520152547
1988Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 2, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 6, 5, 8, 3, 4123467
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 3, 3, 2, 2, 2, 4, 8, 4, 20, 10, 591385957
2003Computer Science Education 2/20033, 2, 2, 4, 2, 1, 1, 4, 6, 4, 1, 297270
2006    Computer Science Unplugged (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) 8, 13, 4, 2, 6, 9, 10, 12, 10, 22, 12, 949319834
2008ITiCSE 2008 (June Amillo, Cary Laxer, Ernestina Menasalvas Ruiz, Alison Young) 5, 4, 9, 2, 8, 4, 4, 12, 7, 32, 11, 311426531604
2009ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 4, 4, 9, 3, 4, 1, 5, 14, 10, 14, 3, 5101765591
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003    Learning and Teaching Programming (Anthony Robins, Janet Rountree, Nathan Rountree) 4400
2005    Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 3, 2, 4, 1, 1, 2, 10, 2, 8, 5, 423174313
2008Engaging with computer science through magic shows (Paul Curzon, Peter W. McOwan) 5200
2009The effect of CS unplugged on middle-school students' views of CS (Rivka Taub, Mordechai Ben-Ari, Michal Armoni) 2300
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 3, 3, 4, 1, 2, 4, 7, 6, 3, 10, 6, 733287395

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Learning computer science concepts with scratch: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 488 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 27
Verweise von diesem Konferenz-Paper 46
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 222244151481444
20162017