/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Mobile learning vs. traditional classroom lessons

a comparative study
D. Furió, M.-C. Juan, I. Seguí, R. Vivó
Erstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning, Volume 31, Issue 3, pages 189 - 201, June 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Different methods can be used for learning, and they can be compared in several aspects, especially those related to learning outcomes. In this paper, we present a study in order to compare the learning effectiveness and satisfaction of children using an iPhone game for learning the water cycle vs. the traditional classroom lesson. The iPhone game includes multiple interaction forms and combined augmented reality (AR) mini-games with non-AR mini-games. The traditional classroom lesson had the same learning content as the iPhone game. Thirty-eight children participated in the study. The analyses showed that the children made significant learning gains about the water cycle, regardless of the method used. Even though the results showed that the iPhone method achieved higher knowledge results than the traditional classroom lesson, no statistically significant differences were found between the iPhone and the classroom lesson. When analysing the motivational outcomes, the results showed that the children found the iPhone game to be more satisfying than the classroom lessons. Since the iPhone game achieved similar learning results and a higher motivational effect than the classroom lesson, this suggests that games of this kind could be used as a tool in primary schools to reinforce students' lessons.
Von D. Furió, M.-C. Juan, I. Seguí, R. Vivó im Text Mobile learning vs. traditional classroom lessons

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Chaomei Chen, Marc Prensky, Sara Price

Begriffe
KB IB clear
augmented realityaugmented reality, game-based learninggame-based learning, iPhone, Kinderchildren, Lernenlearning, mobile learningmobile learning, Motivationmotivation, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001Digital Game-Based Learning (Marc Prensky) 5, 3, 3, 4, 9, 2, 1, 5, 5, 7, 3, 6283962533
2004   Information Visualization (Chaomei Chen) 4, 2, 3, 3, 3, 2, 1, 4, 2, 2, 2, 48304328
2007    Mobile Learning (Norbert Pachler) 2, 5, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 2, 41084191
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Virtual Environments (Chaomei Chen) 1100
2007Ubiquitous computing (Sara Price) 2200

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Mobile learning vs. traditional classroom lessons: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 622 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-03-17)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 156
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 17
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 104121142121526
20162017