/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Implementing the Wiki Way in a course in higher education

Hendrik Kalb, Christian Kummer, Eric Schoop
Publikationsdatum:
Zu finden in: DeLFI 2011 (Seite 231 bis 242), 2011    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Self-organised collaborative wiki work is reality in today’s businesses and students have to be prepared for the resulting requirements. Therefore, the aim of our paper is to demonstrate and to evaluate a way to practice self-organised and loosely coordinated wiki work in higher education. We simulate a common enterprise 2.0 collaboration situation to convey competences in a graduate-level classroom and identify challenges in this context following action research principles. We conclude with a series of insights that help higher education teachers to overcome organisational barriers and provide technical requirements for wiki software engineering.
Von Hendrik Kalb, Christian Kummer, Eric Schoop im Konferenz-Band DeLFI 2011 im Text Implementing the Wiki Way in a course in higher education (2011)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Melissa Cole, Ward Cunningham, Alain Désilets, Renée Fountain, Brian Lamb, Bo Leuf, Sébastien Paquet, Marc Prensky, Rolf Schulmeister, Don Tapscott, Norman G. Vinson

Begriffe
KB IB clear
action researchaction research, Hochschulehigher education institution, Software EngineeringSoftware Engineering, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997  Growing Up Digital (Don Tapscott) 7, 20, 8, 10, 10, 5, 1, 3, 4, 4, 5, 1271117125468
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 10, 42, 16, 29, 20, 19, 16, 9, 10, 10, 7, 1410754143757
2004New Tools for Back-to-School10, 16, 11, 12, 7, 7, 6, 7, 3, 4, 5, 124641121222
2005  WikiSym 200514, 28, 8, 10, 13, 7, 7, 9, 9, 9, 9, 167861161558
2008    Gibt es eine 'Net Generation'? (Rolf Schulmeister) 14, 22, 9, 4, 6, 7, 2, 5, 6, 6, 2, 134630131088
2009   Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) 10, 16, 8, 9, 10, 6, 5, 7, 10, 10, 6, 1313103131550
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 76, 188, 102, 105, 47, 56, 23, 48, 24, 24, 28, 2215034221518
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 11, 38, 10, 22, 18, 12, 14, 17, 14, 14, 10, 131149132193
2004    Wide Open Spaces (Brian Lamb) 2, 6, 3, 6, 4, 5, 2, 2, 2, 3, 2, 8341681002
2005   Are Wikis Usable? (Alain Désilets, Sébastien Paquet, Norman G. Vinson) 4, 8, 4, 4, 3, 3, 1, 3, 1, 1, 3, 812188592
2007    Wiki Pedagogy (Renée Fountain) 2, 6, 2, 3, 4, 1, 2, 4, 3, 3, 2, 411124518
2009    Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 5, 4, 5, 5, 5, 2, 1, 4, 2, 2, 2, 69136219
2009    Students, Internet, eLearning and Web 2.0 (Rolf Schulmeister) 3, 6, 5, 5, 4, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 44184222

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Implementing the Wiki Way in a course in higher education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 787 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2018-09-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-08-13)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.