Extreme Programming Extreme Programming
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Definitionen
Programmiertechnik, bei der immer zu zweit an einem Computer gearbeitet wird und die Programmteile in sehr kurzen Abständen zu einem lauffähigen Testsystem integriert werden. Dies ermöglicht eine sehr kundennahe Programmierung.
Von Anja Ebersbach, Markus Glaser, Richard Heigl im Buch WikiTools (2005) Eine besonders intensive Form dieser partnerschaftlichen Zusammenarbeit
pflegt das sog. "Extreme Programmieren" [Beck 99]. Dabei bilden
zwei Programmierer ein stabiles Arbeitsteam, worin für jede Programmkomponente
einer als Programmierer, der andere als Prüfer arbeitet, die
Rollen werden auch getauscht. Bei dieser Arbeitsweise werden die
Phasen Programmierung und Systemtest miteinander eng verwoben.
Von Carl August Zehnder im Buch Informatik-Projektentwicklung (2001) im Text Systemtest Extreme Programming (XP) is about social change. It is about letting go of habits and patterns that were adaptive in the past, but now get in the way of us doing our best work. It is about giving up the defenses that protect us but interfere with our productivity. It may leave us feeling exposed.
It is about being open about what we are capable of doing and then doing it. And, allowing and expecting others to do the same. It is about getting past our adolescent surety that "I know better than everyone else and all I need is to be left alone to be the greatest." It is about finding our adult place in the larger world, finding our place in the community including the realm of business/work. It is about the process of becoming more of our best selves and in the process our best as developers. And, it is about writing great code that is really good for business.
Von Kent Beck im Buch extreme Programming explained (1999) It is about being open about what we are capable of doing and then doing it. And, allowing and expecting others to do the same. It is about getting past our adolescent surety that "I know better than everyone else and all I need is to be left alone to be the greatest." It is about finding our adult place in the larger world, finding our place in the community including the realm of business/work. It is about the process of becoming more of our best selves and in the process our best as developers. And, it is about writing great code that is really good for business.
Bemerkungen
Von Ward Cunningham im Konferenz-Band WikiSym 2006 (2006) im Text Design Principles of Wiki
Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) |
Häufig co-zitierte Personen
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
Zeitleiste
19 Erwähnungen
- extreme Programming explained - embrace change (Kent Beck) (1999)
- Extreme Programming Explored (William C. Wake) (2000)
- Informatik-Projektentwicklung (Carl August Zehnder) (2001)
- 6. Systemtest
- 13. Methoden und Werkzeuge der Projektführung
- SIGCSE 2001 - Proceedings of the 32rd SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, 2001, Charlotte, North Carolina, USA, 2001 (Henry MacKay Walker, Renée McCauley, Judith L. Gersting, Ingrid Russell) (2001)
- In support of student pair-programming (Laurie A. Williams, Richard L. Upchurch) (2001)
- Computer Science Education 3/2002 (2002)
- Extreme Programming - The Student View (Dean Sanders) (2002)
- Using Extreme Programming in the Software Design Course (David H. Johnson, James Caristi) (2002)
- Programmieren lernen mit Squeak - Von kleinen und grossen Erfindern (Marcus Denker, Markus Gälli) (2004)
- Breaking the Knowledge Acquisition Bottleneck through Conversational Knowledge Management (Christian Wagner) (2004)
- WikiTools - Kooperation im Web (Anja Ebersbach, Markus Glaser, Richard Heigl) (2005)
- Cutting Code - Software and Sociality (Adrian Mackenzie) (2006)
- 3. Workshop der GI-Fachgruppe 'Didaktik der Informatik' - 19.-20. Juni 2006 an der Universität Potsdam (Andreas Schwill, Carsten Schulte, Marco Thomas) (2006)
- Extreme Programming - Extreme Learning? - Erfahrungen aus dem Grenzbereich zwischen Arbeiten und Lernen (Anette Brüggemann, Matthias Rohs) (2006)
- WikiSym 2006 (2006)
- Design Principles of Wiki - How Can so Little do so Much? (Ward Cunningham)
- Fernausbildung geht weiter... - Neue Beiträge zur Weiterentwicklung technologiegestützter Bildung aus pädagogisch-didaktischer Perspektive (Manuel Schulz, Henning Breyer, Andrea Neusius) (2006)
- Wikis in der Bildung - Chaos, Emanzipation oder Schweizer Messer? (Beat Döbeli Honegger, Anja Ebersbach, Marco Kalz, Helmut Leitner)
- Mustertheorie - Einführung und Perspektiven auf den Spuren von Christopher Alexander (Helmut Leitner) (2007)
- 4. Anwendungsbeispiele
- Reflections on the Teaching of Programming - Methods and Implementations (Jens Bennedsen, Michael E.Caspersen, Michael Kölling) (2008)
- ITiCSE 2008 - Proceedings of the 13th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE 2008, Madrid, Spain, June 30 - July 2, 2008 (June Amillo, Cary Laxer, Ernestina Menasalvas Ruiz, Alison Young) (2008)
- A distance learning approach to teaching eXtreme programming (Christian Murphy, Dan B. Phung, Gail E. Kaiser) (2008)
- Agile Prozesse - Von XP über Scrum bis MAP (Eckhart Hanser) (2010)
- Agile Schule - Methoden für den Projektunterricht in der Informatik und darüber hinaus (Peter Brichzin, Petra Kastl, Ralf Romeike) (2019)