Initial Steps in Teaching Python at Lower Secondary School Using the Platform Codeboard.ioMiroslava Černochová, Hasan Selcuk, Martin Beneš
Publikationsdatum:
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 289 bis 304), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Even though there is a trend to integrate programming through Python into education in lower secondary schools, Python is usually assumed to be more appropriate for older students. Besides, few teaching guidelines or materials are offered to teachers on programming through Python at lower secondary schools. Therefore, this study in an ordinary public lower secondary school in Prague, Czech Republic, tested guidelines for introductory steps in teaching Python (using the platform Codeboard.io) to eighth-grade students (N = 60). The study aimed to investigate how programming in Python can be introduced in lower secondary schools and examine how suitable the programming in Python is for students aged 13–14. The teaching approach to Python was based on student’s motivation to design their own game using RPG Maker. The authors found out that the key factors influencing lower secondary school students’ understanding of text-based programming languages are, primarily, a teacher’s expertise in computer science and programming, a student’s motivation and her/his previous experiences with programming.
Von Miroslava Černochová, Hasan Selcuk, Martin Beneš im Buch Teaching Coding in K-12 Schools im Text Initial Steps in Teaching Python at Lower Secondary School Using the Platform Codeboard.io (2023) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Informatik-Didaktik, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Initial Steps in Teaching Python at Lower Secondary School Using the Platform Codeboard.io: Artikel als Volltext @ Springer (: , 383 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.