Objectivity as standardization in data-scientific education policy, technology and governanceBen Williamson, Nelli Piattoeva
Zu finden in: The Datafication of Education, 2019
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Zusammenfassungen
New data-driven technologies appear to promise a new era of accuracy and objectivity in scientifically-informed educational policy and governance. The data-scientific objectivity sought by education policy, however, is the result of practices of standardization and quantification deployed to settle controversies about the definition and measurement of human qualities by rendering them as categories and numbers. Focusing on the emerging policy agenda of ‘social and emotional learning and skills,’ this paper examines the practices of ‘objectivity-making’ underpinning this new field. Objectivity-making depends on three translations of (1) scientific expertise into standardized and enumerable definitions, (2) standardization into measurement technologies, and (3) the data produced through measurement technologies into objective policy-relevant knowledge, which consolidates a market in SEL technologies. The paper sheds light on knowledge-making practices in the era of big data and policy science, and their enduring reliance on the precarious construction of objectivity as a key legitimator of policy-relevant scientific knowledge and ‘evidence-based’ education governance.
Von Ben Williamson, Nelli Piattoeva im Buch The Datafication of Education (2019) im Text Objectivity as standardization in data-scientific education policy, technology and governance Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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3 Erwähnungen
- Datengetriebene Schule - Forschungsperspektiven im Anschluss an den 27. Kongress der DGfE (Mandy Schiefner, Sandra Hofhues, Andreas Breiter) (2021)
- Die Schule als digitale Bewertungsfiguration? - Zur Soziomaterialität von Algorithmen und Daten (Juliane Jarke, Andreas Breiter)
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- Learning to Live with Datafication - Educational Case Studies and Initiatives from Across the World (Luci Pangrazio, Julian Sefton-Green) (2022)
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Objectivity as standardization in data-scientific education policy, technology and governance: Artikel als Volltext (: , 884 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.