Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Augmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments

Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 313 bis 343), 1992
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Roy PeaComputer tools for learning are often thought of as providing practice in working with symbolic representations. We exemplify a different perspective in which the technology augments the kinds of learning conversations that can take place. Research from the Optics Dynagrams Project illustrates contributions from this perspective. I will describe pre-intervention learning environment characteristics and student learning, our design strategy for new activities and technologies to address problems we observed, and results with a classroom field test of our redesigned learning environment. In the Dynagrams learning environment, small groups of students work with a software simulation of phenomena of geometrical optics. They observe optical situations in the world or laboratory, use dynamic diagramming tools to make predictions and arguments to justify them based on scientific principles, definitions, or prior experiences, and test these predictions in runs of their simulation models. The dynamic diagrams become symbolic vehicles for externalizing student cognitions for peers and teacher, as well as the topic for negotiating group and individual understanding toward physics norms. The pedagogical goal is to have students become better able to engage in appropriate conversations about the conceptual content they are investigating. Such inquiry-focused discourse is a fundamental part of learning environments in authentic practices outside schools; our aim is to examine ways for augmenting such learning conversations in schools.
Von Roy Pea im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Augmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Christina L. Allen, John Seely Brown, Jerome S. Bruner, Allan Collins, P. Duguid, Fernando Flores, Jill H. Larkin, Bruno Latour, S. E. Newmann, Herbert Simon, Elliot Soloway, Terry Winograd, Steve Woolgar

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Lernenlearning, Repräsentationstrias, symbolische Repräsentationsymbolic representation
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Child's Talk (Jerome S. Bruner) 3000
1960 local secure The Process of Education (Jerome S. Bruner) 10, 4, 9, 7, 5, 7, 10, 5, 7, 5, 5, 117016112358
1979 local secure Laboratory Life (Bruno Latour, Steve Woolgar) 3, 1, 5, 1, 1, 1, 7, 3, 2, 2, 2, 4814209
1987  local secure Understanding Computers and Cognition (Terry Winograd, Fernando Flores) 8, 5, 8, 8, 5, 7, 13, 9, 20, 44, 20, 158671681587564
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 4, 3, 7, 4, 4, 5, 6, 1, 2, 5, 2, 91191291843
1992Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Erik De Corte, Marcia C. Linn, Heinz Mandl, Lieven Verschaffel) 3, 1, 6, 4, 1, 3, 11, 3, 2, 4, 2, 610676282
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local secure web Learning to program = learning to construct mechanisms and explanations (Elliot Soloway) 2, 2, 3, 2, 1, 1, 5, 1, 1, 3, 2, 4129487
1987 local secure web Why a Diagram is (Sometimes) Worth Ten Thousand Words (Jill H. Larkin, Herbert Simon) 6, 1, 3, 2, 2, 6, 3, 2, 1, 1, 1, 4954400
1989 local secure Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 8, 4, 10, 5, 2, 7, 10, 2, 2, 2, 3, 8961182790
1989 local secure web Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 6, 3, 7, 9, 2, 7, 10, 2, 3, 9, 8, 7601171357
1992Multimedia Learning Environments Designed with Organizing Principles from Non-School Settings (Christina L. Allen) 2, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 120151

iconDieses Kapitel  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAugmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1113 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.