Computing in the national curriculumA guide for primary teachers
Naace, Miles Berry
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen

The new national curriculum for computing has been developed to equip young people in England with the foundational skills, knowledge and understanding of computing they will need for the rest of their lives. Through the new programme of study for computing, they will learn how computers and computer systems work, they will design and build programs, develop their ideas using technology and create a range of content. But what does this mean for primary schools? How should school leaders be planning for the new curriculum and how can teachers develop the additional skills they will need?
The programme of study is expressed in precise but perhaps unfamiliar language. This guide has been written especially for primary teachers, to demystify the programme of study for primary schools. It will enable teachers to get to grips with the new requirements quickly and to build on current practice. It includes help for schools with planning and gives guidance on how best to develop teachers’ skills.
Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Kinder, Lehrplan 21, Lernen, Schweiz |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- Medienpädagogik und Didaktik der Informatik - Eine Momentaufnahme disziplinärer Bezüge und schulpraktischer Entwicklungen (2018)
- A Design-Based Research Approach for introducing Algorithmics and Programming to Bavarian Primary Schools - Theoretical Foundation and Didactic Implementation (Katharina Geldreich, Alexandra Simon, Peter Hubwieser)
- A Design-Based Research Approach for introducing Algorithmics and Programming to Bavarian Primary Schools - Theoretical Foundation and Didactic Implementation (Katharina Geldreich, Alexandra Simon, Peter Hubwieser)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.