Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article discusses 1:1 learning initiatives in Europe in the context of a mapping framework of ICT-enabled innovation for learning. The aim of the framework, visualised as a spider's web, is two-fold: (i) to provide a further understanding of the nature of ICT-enabled innovation for learning; and (ii) to depict the impact of existing and emerging innovative initiatives using ICT in the Education and Training context. We present 1:1 learning initiatives in Europe as a case of ICT-enabled innovation for learning with significant scale, scope, and impact at system level and being implemented in real settings. We identified and analysed 29 1:1 learning initiatives from 19 European countries reaching a total of approximately 620,000 schools and 16,800,000 students. The application of the framework to the case of 1:1 learning in Europe (implemented in multi-faceted educational settings) showed the current state of development and the emerging trends regarding the nature, the reach, the target groups and the impact of 1:1 innovation in learning. Regarding the nature of innovation, 1:1 learning strategies in Europe can be considered as mostly incremental. There is a need to progressively move the focus away from the devices and infrastructure to the learners and to 1:1 pedagogies. The framework can contribute (i) to policy interventions -at micro, meso and macro level- aimed at diversity and systemic implementation and (ii) to strategic planning by a multiplicity of actors such as policy makers, researchers and practitioners, increasing the impact of ICT-enabled innovation in Education and Training.
Von Stefania Bocconi, Panagiotis Kampylis, Yves Punie im Text Framing ICT-enabled Innovation for Learning (2013) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schule, Tablet PCs in education, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Elektronische Medien im Unterricht - Eine empirische Studie über neu eingerichtete Notebook-Jahrgänge (1:1-Modelle) in der Sekundarstufe I und II an Braunschweiger Schulen (Inga Niehaus, : Sylvia Brink, Roderich Henrÿ, Kerstin Pohl, Sören Schmidt, Verena Radkau, Friederike Vorwergk) (2014)
- Elektronische Medien im Unterricht - Eine empirische Studie über neu eingerichtete Notebook-Jahrgänge (1:1-Modelle) in der Sekundarstufe I und II an Braunschweiger Schulen (Inga Niehaus) (2014)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- 3. Tablets im Schulunterricht in Skandinavien - Der Ansatz des Digitalen Didaktischen Design (DDD) für empirische Studien: Designs-in-Practice (Isa Jahnke)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Framing ICT-enabled Innovation for Learning: Artikel als Volltext (: , 222 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.