Google Effects on MemoryCognitive Consequences of Having Information at Our Fingertips
Betsy Sparrow, Jenny Liu, Daniel M. Wegner
Erstpublikation in: Science 14 July 2011
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
The advent of the Internet, with sophisticated algorithmic
search engines, has made accessing information as easy as
lifting a finger. No longer do we have to make costly
efforts to find the things we want. We can “Google” the
old classmate, find articles online, or look up the actor
who was on the tip of our tongue. The results of four
studies suggest that when faced with difficult questions,
people are primed to think about computers and that
when people expect to have future access to information,
they have lower rates of recall of the information itself
and enhanced recall instead for where to access it. The
Internet has become a primary form of external or
transactive memory, where information is stored
collectively outside ourselves.
Von Betsy Sparrow, Jenny Liu, Daniel M. Wegner im Text Google Effects on Memory (2011) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
14 Erwähnungen
- Internet und Gesellschaft - Wie das Netz unsere Kommuniikation verändert (Christian Papsdorf) (2013)
- Denken 3.0 - Von der künstlichen Intelligenz zum digitalen Denken (Frank Schirrmacher) (2013)
- Die berechnete Welt - Leben unter dem Einfluss von Algorithmen (Nora S. Stampfl) (2013)
- Sixth Graders Benefit from Educational Software when Learning about Fractions - A Controlled Classroom study (Susanne Scharnagl, Petra Evanschitzky, Judith Streb, Manfred Spitzer, Katrin Hille) (2014)
- The Glass Cage - Automation and Us (Nicholas G. Carr) (2014)
- Der Bürger im Staat 4/2014 - Politik und Internet (2014)
- Cyberkrank! - Wie das digitalisierte Leben unsere Gesundheit ruiniert (Manfred Spitzer) (2015)
- Cyberpsychologie - Leben im Netz: Wie das Internet uns verändert (Catarina Katzer) (2016)
- Gaming für Studium und Beruf - Warum wir lernen, wenn wir spielen (Martin Lorber, Thomas Schutz) (2016)
- Digitale Depression - Wie neue Medien unser Glücksempfinden verändern (Sarah Diefenbach, Daniel Ullrich) (2016)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- Google as Teacher - Constructive Search Engine Use When Learning to Code (Riley Sandberg, Saskia Giebl, Stefany Mena, Elizabeth L. Bjork, Robert A. Bjork) (2020)
- You & AI - Alles über Künstliche Intelligenz und wie sie unser Leben prägt (Anne Scherer, Cindy Candrian) (2023)
- 4. Das große ABER - Die verborgenen Risiken einer scheinbar perfekten Partnerschaft
- The Future of AI in Education - 13 Things We Can Do to Minimize the Damage (Arran Hamilton, Dylan Wiliam, John Hattie) (2023)
- Education for the Age of AI (Charles Fadel, Alexis Black, Robbie Taylor, Janet Slesinski, Katie Dunn) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Google Effects on Memory: Artikel als Volltext (: , 162 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.