Google Effects on MemoryCognitive Consequences of Having Information at Our Fingertips
Betsy Sparrow, Jenny Liu, Daniel M. Wegner
Erstpublikation in: Science 14 July 2011
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
The advent of the Internet, with sophisticated algorithmic
search engines, has made accessing information as easy as
lifting a finger. No longer do we have to make costly
efforts to find the things we want. We can “Google” the
old classmate, find articles online, or look up the actor
who was on the tip of our tongue. The results of four
studies suggest that when faced with difficult questions,
people are primed to think about computers and that
when people expect to have future access to information,
they have lower rates of recall of the information itself
and enhanced recall instead for where to access it. The
Internet has become a primary form of external or
transactive memory, where information is stored
collectively outside ourselves.
Von Betsy Sparrow, Jenny Liu, Daniel M. Wegner im Text Google Effects on Memory (2011) Dieser Text erwähnt ...
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Zeitleiste
15 Erwähnungen
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- Google as Teacher - Constructive Search Engine Use When Learning to Code (Riley Sandberg, Saskia Giebl, Stefany Mena, Elizabeth L. Bjork, Robert A. Bjork) (2020)
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- Education for the Age of AI (Charles Fadel, Alexis Black, Robbie Taylor, Janet Slesinski, Katie Dunn) (2024)
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Google Effects on Memory: Artikel als Volltext (: , 162 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.