Computer Science UnpluggedCapturing the interest of the uninterested
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen
Although living in the information age and witnessing the rocketing growth of
computing technologies, many people have a grossly distorted understanding of
what Computer Science is about, and are blithely unaware of the broad range
of topics and interest areas that constitute our discipline. The result is that the
kind of people who choose to study computer science tend to be those who enjoy
individual programming but often lack the other skills that industry needs.
The individuals who will be pushing the boundaries of computer technology in the next century are now in primary school. In a unique approach to cap- turing the interest of those who don’t find computers so interesting, but may be interested in computer science, we are developing activities and games that do not use computers but instead rely on low-tech items that children are familiar with, such as cards, crayons, and string.
The activities have been tested in several primary schools, and have had a very favourable reception. They have stimulated children to delve into such top- ics as data representation, algorithms, process structures, computational com- plexity, cryptography, and human-computer interaction. This paper describes the kind of activities that have been successful, and reports on a study of how effective our approach has been in interesting young people in Computer Science.
Von Tim Bell, Gwenda Bensemann, Ian H. Witten im Text Computer Science Unplugged (1995) The individuals who will be pushing the boundaries of computer technology in the next century are now in primary school. In a unique approach to cap- turing the interest of those who don’t find computers so interesting, but may be interested in computer science, we are developing activities and games that do not use computers but instead rely on low-tech items that children are familiar with, such as cards, crayons, and string.
The activities have been tested in several primary schools, and have had a very favourable reception. They have stimulated children to delve into such top- ics as data representation, algorithms, process structures, computational com- plexity, cryptography, and human-computer interaction. This paper describes the kind of activities that have been successful, and reports on a study of how effective our approach has been in interesting young people in Computer Science.
Bemerkungen

Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Tim Bell , Mike Fellows , Donald A. Norman , Ian H. Witten | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Informatik ist mehr als Programmierencomputer science is more than programming | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Vorträge von Beat mit Bezug
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen 
- INFOS 2009 - 13. GI-Fachtagung Informatik und Schule (21. - 24. September 2009 in Berlin) (Bernhard Koerber) (2009)
- Mit iLearnIT.ch spielerisch das Interesse an Informatik wecken (Beat Döbeli Honegger, André Frey, Philippe Braxmeier)
- Mit iLearnIT.ch spielerisch das Interesse an Informatik wecken (Beat Döbeli Honegger, André Frey, Philippe Braxmeier)
- 25 Jahre Schulinformatik - Zukunft mit Herkunft (Gerhard Brandhofer, Gerald Futschek, Peter Micheuz, Anton Reiter, Karl Schoder) (2010)
- ICT im Hosensack - Informatik im Kopf? - Gedanken über ICT und Informatik in der Schweizer Primarschule (Beat Döbeli Honegger) (2010)
- ICT im Hosensack - Informatik im Kopf? - Gedanken über ICT und Informatik in der Schweizer Primarschule (Beat Döbeli Honegger) (2010)
- DoInG - Informatisches Denken und Handeln in der Grundschule (Philipp Straube, Nadia Madany Mamlouk, Hilde Köster, Volkhard Nordmeier, Claudia Müller-Birn, Carsten Schulte) (2013)
- Handeln im Feld der Medien- und informatischen Bildung - Eine explorative Interviewstudie mit Bildungspraktiker*innen über deren teilformalisierte Aktivitäten mit Kindern im mittleren Kindesalter (Mareike Thumel) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Vorträgen erwähnt.