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Beats Biblionetz - Texte

Computer Science Unplugged

Capturing the interest of the uninterested
Tim Bell, Gwenda Bensemann, Ian H. Witten
Publikationsdatum:
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iconZusammenfassungen

Although living in the information age and witnessing the rocketing growth of computing technologies, many people have a grossly distorted understanding of what Computer Science is about, and are blithely unaware of the broad range of topics and interest areas that constitute our discipline. The result is that the kind of people who choose to study computer science tend to be those who enjoy individual programming but often lack the other skills that industry needs.
The individuals who will be pushing the boundaries of computer technology in the next century are now in primary school. In a unique approach to cap- turing the interest of those who don’t find computers so interesting, but may be interested in computer science, we are developing activities and games that do not use computers but instead rely on low-tech items that children are familiar with, such as cards, crayons, and string.
The activities have been tested in several primary schools, and have had a very favourable reception. They have stimulated children to delve into such top- ics as data representation, algorithms, process structures, computational com- plexity, cryptography, and human-computer interaction. This paper describes the kind of activities that have been successful, and reports on a study of how effective our approach has been in interesting young people in Computer Science.
Von Tim Bell, Gwenda Bensemann, Ian H. Witten im Text Computer Science Unplugged (1995)

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
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Tim Bell , Mike Fellows , Donald A. Norman , Ian H. Witten

Aussagen
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Informatik ist mehr als Programmierencomputer science is more than programming

Begriffe
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computer science unpluggedcomputer science unplugged , GenderGender , HCI/MMI (Human-Computer-Interaction)Human-Computer-Interaction , Informatikcomputer science , Problemlösefähigkeitproblem solving skills
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1988  local  The Design of Everyday Things (Donald A. Norman) 11, 5, 12, 7, 4, 2, 3, 16, 13, 11, 7, 8 114 22 8 5635
2006 local web  Computer Science Unplugged (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) 6, 4, 6, 8, 17, 2, 3, 13, 7, 11, 8, 7 68 35 7 1684

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconVorträge von Beat mit Bezug

  • Informatik konkret machen
    Ideen zum Informatikunterricht in der Volksschule
    Fachbereich Medienbildung, PH Zürich, 03.10.2013

iconZitationsgraph

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iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Computer Science Unplugged: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 105 kByte)

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iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Vorträgen erwähnt.

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