/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Rethinking Sociological Critique in Contemporary Education

Reflexive Dialogue and Prospective Inquiry
Radhika Gorur, Paolo Landri, Romuald Normand , local web 
Thumbnail des PDFs
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2024. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Rethinking Sociological Critique in Contemporary EducationThis book explores a new repertoire for critique in the sociology of contemporary education, focusing on emerging social theories that respond to contemporary challenges in education, education policy and governance.
Presenting a variety of approaches in the sociology of education including pragmatist critical sociology, neo-Marxism, post-digital sociology, new materialisms, affirmative critique of education, and post-colonial studies, the chapters in this book engage in a novel, collective dialogue and reflection on the affordances, limitations and challenges of emerging social theories in contemporary education. The book further justifies this novel approach through inclusion of a series of interviews with leading scholars and thinkers from within and outside the field of education on the subject of critique in contemporary society and education. The book offers relevant global and decolonial perspectives to study current transformations, drawing on innovations in theorizing and empirical illustrations from different countries. Highlighting alternative visions of these transformations in an era of globalization, fragmentation, and growing nationalism, this cutting-edge book will be of great interest to researchers, academics and postgraduate students in the fields of the sociology of education, the philosophy of education, social theory, political science and comparative policy and politics more broadly.
Von Klappentext im Buch Rethinking Sociological Critique in Contemporary Education (2024)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , Gesellschaftsociety , Globalisierungglobalization , Innovationinnovation , Philosophiephilosophy , Politikpolitics , Teaching and Learning International Survey (TALIS) , Theorietheory , theory of change

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildungspolitik, LehrerIn, Lernen, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Rethinking Sociological Critique in Contemporary Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2940 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The critique of digital education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 108 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.