Zusammenfassungen
Developing sufficiently nuanced understandings of the digital is proving to be a key element of the ongoing renewal of contemporary education critique. The chapter offers an overview of how studies of education technology have begun to respond to broader shifts in digitally-related critical social science scholarship. This includes increased attention being paid to how education intersects with concepts such as platformisation, datafication, automation, and algorithmic governance. Against this background, the chapter then goes on to consider the directions that such work might progress over the next few years. In particular, it is suggested that this might generatively involve moving beyond the limitations of a ‘debunking’ critique and instead embracing the theoretical and methodological possibilities evident in the ‘post-critical’ turn emerging elsewhere in education studies.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Neil Selwyn | ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | The critique of digital education: Artikel als Volltext ( : , 108 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.



, 108 kByte;
)
Biblionetz-History