A Discipline of Programming |
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
He begins by considering the questions, "What is an algorithm?" and "What are we doing when we program?" These questions lead him to an interesting digression on the semantics of programming languages, which, in turn, leads to essays on programming language constructs, scoping of variables, and array references. Dijkstra then delivers, as promised, a collection of beautiful algorithms. These algorithms are far ranging, covering mathematical computations, various kinds of sorting problems, pattern matching, convex hulls, and more. Because this is an old book, the algorithms presented are sometimes no longer the best available. However, the value in reading A Discipline of Programming is to absorb and understand the way that Dijkstra thought about these problems, which, in some ways, is more valuable than a thousand algorithms.
Von Klappentext im Buch A Discipline of Programming (1976) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , Programmierenprogramming , Programmiersprachenprogramming languages |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- On the Cognitive Prerequisites of Learning Computer Programming - Technical Report No. 18 (Roy Pea, D. Midian Kurland) (1983)
- Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) (2011)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.