Visualization in Science Education |
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Zusammenfassungen
"Visualization in Science Education" draws on the insights from cognitive psychology, science, and education, by experts from Australia, Israel, Slovenia, UK, and USA. It unites these with the practice of science education, particularly the ever-increasing use of computer-managed modelling packages, especially in chemistry. The first section explores the significance and intellectual standing of visualization. The second section shows how the skills of visualization have been developed practically in science education. This is followed by accounts of how the educational value of visualization has been integrated into university courses in physics, genomics, and geology. The fourth section documents experimental work on the classroom assessment of visualization. An endpiece summarises some of the research and development needed if the contribution of this set of universal skills is to be fully exploited at all levels and in all science subjects.
Von Klappentext im Buch Visualization in Science Education (2005) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Daniel Kahneman , Donald A. Norman , Paul Slovic , Edward R. Tufte , Amos Tversky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | scientific literacyscientific literacy , Visualisierungvisualization , Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 41. Technologiegestütztes Assessment, Online Assessment (Sarah Malone)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.