Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Re-orienting teacher education towards the demands of modern society is a challenging issue in many countries of the world.
This book provides insight into current developments of interdisciplinary environmental education in teacher education and action research in this field. It builds on experiences of the "Environment and School Initiatives" (ENSI) project, an international government-based network under the umbrella of the OECD.
Examples from Australia, Austria, Hungary, South Africa, and Switzerland show possibilities for the cooperation of schools, teacher education, and research. The country studies may encourage others to start up with their own initiatives and to evaluate their progress.
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.