Challenges in Teacher EducationInterdisciplinary and Environmental Education
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Re-orienting teacher education towards the demands of modern society is a challenging issue in many countries of the world.
This book provides insight into current developments of interdisciplinary environmental education in teacher education and action research in this field. It builds on experiences of the "Environment and School Initiatives" (ENSI) project, an international government-based network under the umbrella of the OECD.
Examples from Australia, Austria, Hungary, South Africa, and Switzerland show possibilities for the cooperation of schools, teacher education, and research. The country studies may encourage others to start up with their own initiatives and to evaluate their progress.
Von Klappentext im Buch Challenges in Teacher Education This book provides insight into current developments of interdisciplinary environmental education in teacher education and action research in this field. It builds on experiences of the "Environment and School Initiatives" (ENSI) project, an international government-based network under the umbrella of the OECD.
Examples from Australia, Austria, Hungary, South Africa, and Switzerland show possibilities for the cooperation of schools, teacher education, and research. The country studies may encourage others to start up with their own initiatives and to evaluate their progress.
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , LehrerInnen-Bildungteacher training , Umweltbildung |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Naturwissenschaftsdidaktik und Lehrerinnen- und Lehrerbildung - Beiträge zur Lehrerbildung 1/2004 (2004)
- Welches Wissen, welche Bildung? - Aktuelle Entwicklungen in der Umweltbildung (Regula Kyburz-Graber)
Co-zitierte Bücher
Studien zur Vernetzung von Lehrerbildung, Schule und Umwelt
( Isolde Kreis, Peter Posch, Franz Rauch) (2001)Umweltbildung im 20. Jahrhundert
Anfänge, Gegenwartsprobleme, Perspektiven
( U. Halder, A. Hügli, Regula Kyburz-Graber, M. Ritter) (2001)Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.