/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Mobile Inquiry-Based Learning with Sensor-Data in the School

Effects on Student Motivation
Olga Firssova, Marco Kalz, Dirk Börner, Fleur Prinsen, Ellen Rusman, Stefaan Ternier, Marcus Specht
Erstpublikation in: EC-TEL 2014, LNCS 8719, pp. 112–124, 2014.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Marco KalzThe paper discusses the design, implementation and evaluation of a pilot project that integrated inquiry-based learning with mobile game design and introduced mobile devices and sensors into classroom learning. A 5-week classroom inquiry learning project on energy consumption was designed and implemented as a mobile serious game. While engaging in the game and training inquiry skills, students were introduced to basic concepts in the energy domain and to everyday practices of energy consumption in their direct environment. The design was based on a model of inquiry-based science learning with social and open mobile tools developed in the European research project weSPOT. The pilot indicated that using an ubiquitous tool does not necessarily help sustain student motivation. There are indications of gender differences in motivation related to use of mobile devices for learning. These differences should be taken into account in the design of activities. Implementation of the inquiry-based learning model in conjunction with a mobile game scenario into the school practice confirmed the importance of good design with sufficient testing and teacher ownership.
Von Olga Firssova, Marco Kalz, Dirk Börner, Fleur Prinsen, Ellen Rusman, Stefaan Ternier, Marcus Specht im Text Mobile Inquiry-Based Learning with Sensor-Data in the School (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mohamed Ally, Dirk Börner, Edward L. Deci, Marco Kalz, Ard W. Lazonder, Yeonjeong Park, Richard M. Ryan, Marcus Specht, Stefaan Ternier

Begriffe
KB IB clear
Entdeckendes Lerneninquiry learning, Evaluationevaluation, Lernenlearning, mobile learningmobile learning, Motivationmotivation, Schuleschool, TabletTablet
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1985Intrinsic Motivation and Self-determination in Human Behavior (Edward L. Deci, Richard M. Ryan) 2, 3, 1, 1, 2, 2, 3, 3, 4, 2, 2, 42454516
2009    Mobile Learning (Mohamed Ally) 4, 2, 1, 2, 2, 2, 3, 4, 1, 3, 3, 61176215
2014Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 9, 7, 4, 8, 5, 8, 9, 3, 5, 7, 6, 168820316360
2015   Seamless Learning in the Age of Mobile Connectivity (Lung-Hsiang Wong, Marcelo Milrad, Marcus Specht) 2, 3, 3, 3, 1, 1, 3, 1, 3, 3, 2, 2221255
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011    A Pedagogical Framework for Mobile Learning (Yeonjeong Park) 2, 2, 1, 4, 3, 2, 3, 1, 1, 2, 3, 83188182
2014    Inquiry Learning (Ard W. Lazonder) 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 231212
2015    Mindergie: A Pervasive Learning Game for Pro-environmental Behaviour at the Workplace (Marco Kalz, Dirk Börner, Stefaan Ternier, Marcus Specht) 1100

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Tablets in education, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Mobile Inquiry-Based Learning with Sensor-Data in the School:: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 640 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 24
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 10421152241226
20162017