/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools

, , Michail N. Giannakos, Roland T. Mittermeir
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerErklärung der Absicht und Methode der gesamten Zeitschriftenausgabe und kurze Inhaltshangabe aller weiteren Beiträge.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 16.07.2014
Peter HubwieserIn view of the recent developments in many countries, for example, in the USA and in the UK, it appears that computer science education (CSE) in primary or secondary schools (K-12) has reached a significant turning point, shifting its focus from ICT-oriented to rigorous computer science concepts. The goal of this special issue is to offer a publication platform for soundly based in-depth experiences that have been made around the world with concepts, approaches, or initiatives that aim at supporting this shift. For this purpose, the article format was kept as large as possible, enabling the authors to explain many facets of their concepts and experiences in detail. Regarding the structure of the articles, we had encouraged the authors to lean on the Darmstadt Model, a category system that was developed to support the development, improvement, and investigation of K-12 CSE across regional or national boundaries. This model could serve as a unifying framework that might provide a proper structure for a well-founded critical discussion about the future of K-12 CSE. Curriculum designers or policy stakeholders, who have to decide, which approach an upcoming national initiative should follow, could benefit from this discussion as well as researchers who are investigating K12 CSE in any regard. With this goal in mind, we have selected six extensive and two short case studies from the UK, New Zealand, USA/Israel, France, Sweden, Georgia (USA), Russia, and Italy that provide an in-depth analysis of K-12 CSE in their respective country or state.
Von Peter Hubwieser, Michal Armoni, Michail N. Giannakos, Roland T. Mittermeir in der Zeitschrift ACM Transactions on Computing Education (TOCE) - Special Issue on Computing Education in (K-12) Schools (2014) im Text Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
CSTA Standards Task Force, Valentina Dagiene, Peter Hubwieser, Maciej M. Syslo, Allen Tucker, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2008Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Roland Mittermeir, Maciej M. Syslo) 3, 4, 8, 8, 11, 40, 9, 7, 4, 4, 5, 633736586
2010    Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) 3, 4, 2, 3, 5, 8, 4, 2, 1, 2, 1, 520575388
2011    CSTA K-12 Computer Science Standards (CSTA Standards Task Force) 1, 2, 2, 3, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2382108
2011   Informatics in Schools (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) 4, 4, 6, 3, 3, 10, 4, 2, 7, 4, 5, 612766270
2013    Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) 3, 3, 4, 6, 2, 5, 2, 1, 1, 2, 2, 220302108
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 5, 5, 6, 5, 10, 11, 1, 62, 2, 4, 537215351
2008    Teaching Information Technology and Elements of Informatics in Lower Secondary Schools (Valentina Dagiene) 2100
2010    K-12 Computer Science (Allen Tucker) 7300
2011Outreach to Prospective Informatics Students (Maciej M. Syslo) 1000
2013    The Darmstadt Model: A First Step towards a Research Framework for Computer Science Education in Schools (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) 2, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 3, 121117

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 2
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 21
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 789564815121323322141265
201420152016