/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Darmstadt Model

A First Step towards a Research Framework for Computer Science Education in Schools
Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Due to the substantial differences of preconditions, circumstances and influence factors, it is often very difficult to compare or transfer research results in the field of Computer Science Education (CSE) in schools from one country to another. For this purpose we have started the development of a specific framework that, at the end, should reflect all factors that might be relevant for CSE. We collected five extensive case studies from five different countries and performed a qualitative text analysis on those, which was guided by the categories of the well-known Berlin Model as an initial theory. During the coding process we had to realize that this theory was not sufficient in many respects. At first, we noted that we had to deal with three different dimensions. Additionally, we found that we would need more categories, up to 70 at the end. The result of our coding process represents a first step towards the desired framework, that of course, has to be improved still a lot. This will be done by coding further case studies, extending, defining and explicating the categories.
Von Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text The Darmstadt Model

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 16
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 221121121313212
20132014201520162017