/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Bebras Tasks Based on Assembling Programming Code

Jiří Vaníček, Václav Šimandl, Václav Dobiáš
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 113 bis 124), 2022 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. A Step Beyond Digital EducationThe paper examines the creation and evaluation of so-called situational informatics tasks based on assembling a program from blocks. Blockly technology has enabled us to develop an environment where templates, called “worlds“, can be created. In these worlds, pupils program a certain sprite to solve a problem emerging in a described situation. We created two such templates – the world of Karel the robot and the world of Film animation, differing both in behavior of sprites and set of commands. Each template was supplied with its own set of tasks, differing in topic, subject matter and graphics. As they go through each task, pupils repeatedly run the assembled program, being provided by the system with feedback. That comprises a visual check of how the programmed sprite behaves as well as system-generated notifications reporting whether all the requirements for completing a task have been met. The tasks that were compiled for this purpose were included in the Bebras Challenge. In our paper, we describe each of the templates and look at their didactic background as well as examining findings from the practical use of these tasks in the Challenge and their inclusion in the informatics curriculum. Results show that tasks created for the world of Karel the robot used in the Bebras Challenge are no more difficult than other algorithmic tasks. Moreover, informatics teachers are impressed with these tasks and they find it of upmost importance that the curriculum includes such tasks in order to advance pupils’ informatics skills.
Von Jiří Vaníček, Václav Šimandl, Václav Dobiáš im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Bebras Tasks Based on Assembling Programming Code

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Edith Ackermann , Walter Gander , Anna Beata Kwiatkowska , Richard E. Pattis , LEAD Project , Václav Šimandl , The Royal Society , Maciej M. Syslo , Jiří Vaníček , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm , Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatik-Biber , LehrerInteacher , Programmierenprogramming , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1981 Karel the Robot (Richard E. Pattis) 1, 7, 6, 5, 7, 7, 4, 8, 4, 1, 4, 3 23 3 3 734
2010 local web  Constructionism 20103, 9, 4, 5, 8, 1, 2, 7, 2, 4, 5, 3 2 51 3 686
2012 local web  Shut down or restart? (The Royal Society) 2, 7, 5, 2, 4, 17, 2, 9, 2, 7, 7, 3 25 25 3 772
2012 local  Super Scratch Programming Adventure (LEAD Project) 5, 4, 4, 5, 6, 2, 2, 1, 9, 2, 6, 6 4 4 6 393
2014 local web  ISSEP 2014 (Yasemin Gülbahar, Erinç Karataş) 2, 5, 3, 7, 7, 3, 1, 9, 2, 7, 16, 9 13 129 9 635
2015 local web  ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 7, 4, 2, 8, 17, 2, 2, 9, 2, 7, 6, 5 22 159 5 705
2020 local web  Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Külli Kori, Mart Laanpere) 2, 4, 10, 19, 3, 2, 2, 13, 2, 7, 9, 13 9 186 13 242
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism (Edith Ackermann) 3, 6, 5, 4, 2, 2, 1, 5, 3, 3, 10, 8 8 6 8 1542
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15, 11, 8 191 21 8 1309
2010 local  Constructivism(s) (Edith Ackermann) 4, 6, 7, 10, 1, 1, 1, 5, 6, 3, 9, 5 2 22 5 551
2014 local web  Informatics and General Education (Walter Gander) 3, 2, 3, 6, 6, 3, 1, 6, 4, 2, 3, 3 1 15 3 389
2015 local web  Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland (Maciej M. Sysło, Anna Beata Kwiatkowska) 2, 2, 2, 6, 6, 3, 2, 4, 2, 1, 2, 2 7 9 2 227
2020 local web  Participants’ Perception of Tasks in an Informatics Contest (Jiří Vaníček, Václav Šimandl) 1, 6, 4, 3, 8, 8, 3, 3, 2, 1, 6, 2 2 8 2 116

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Lehrplan 21, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Bebras Tasks Based on Assembling Programming Code: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 1527 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.