Problems, Professional Development and ReflectionExperiences of High-School Computer Science Teachers in Serbia
Vojislav Vujošević
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 147 bis 159), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computer Science in K-12 education has had many issues over the years, especially for those who teach—creating lessons, finding resources, lacking official education in the field, keeping up with constant changes in the field, and feeling isolated. These issues have been mapped by various research efforts, where one found that two-thirds of teachers in the US lack a degree in the field. Contributing to the list of issues and their understanding can show a better path towards helping K-12 computer science teachers with their practice. Furthermore, the need to understand the specific context of computer science education in relation to a country is present. It further helps understand the specific needs that teachers have for their practice and professional development. We investigate the challenges in teaching computer science at the high-school level in Serbia while exploring opportunities for professional development and usage of reflection in teachers’ practice. We focus on teachers as the audience, which has to stay up-to-date in a fast-changing computer science field while facing numerous issues already found in the literature and voiced at teachers’ conferences, seminars, and workshops. Participants expressed having issues with content and ever changing nature of computer science. While they expressed the need to learn and improve, professional development courses are lacking which is taking the toll on the teachers. Reflection, although useful, is not used by everyone and mandatory reflection only adds more paperwork to already high workload.
Von Vojislav Vujošević im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text Problems, Professional Development and Reflection Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Tiffany Barnes , Veronica Cateté , Christa Cody , Allison Elliott Tew , Ria Galanos , Mark Guzdial , Dan Leyzberg , Alexandra Milliken , Christopher Moretti , Briana B. Morrison , Lijun Ni | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , LehrerInteacher , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Problems, Professional Development and Reflection: Experiences of High-School Computer Science Teachers in Serbia: Artikel als Volltext @ Springer (: , 246 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.