Language‐Independent Conceptual «Bugs» in Novice ProgrammingErstpublikation in: Journal of Educational Computing Research, 2(1): 25‐36.
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Zusammenfassungen
This article argues for the existence of persistent conceptual “bugs” in how novices program and understand programs. These bugs are not specific to a given programming language, but appear to be language-independent. Furthermore, such bugs occur for novices from primary school to college age. Three different classes of bugs—parallelism, intentionality, and egocentrism—are identified, and exemplified through student errors. It is suggested that these classes of conceptual bugs are rooted in a “superbug,” the default strategy that there is a hidden mind somewhere in the programming language that has intelligent interpretive powers.
Von Roy Pea im Text Language‐Independent Conceptual «Bugs» in Novice Programming (1986) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | Advanced Beginner, blockbasierte Programmierumgebungen, Competent, Fehlvorstellungen bezüglich Variablen, Proficient |
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4 Erwähnungen
- Constructivism in Computer Science Education (Mordechai Ben-Ari) (1998)
- Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) (2012)
- Neo-Piagetian Theory and the Novice Programmer (Donna Teague) (2015)
- Modality matters - Understanding the Effects of Programming Language Representation in High School Computer Science Classrooms (David Weintrop) (2016)
Volltext dieses Dokuments
Language‐Independent Conceptual «Bugs» in Novice Programming: Artikel als Volltext (: , 474 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.