Threshold concepts and threshold skills in computingKate Sanders, Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Jan Erik Moström, Lynda Thomas, Carol Zander
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 23 bis 30), 2012
|
|
Zusammenfassungen
Threshold concepts can be used to both organize disciplinary knowledge and explain why students have difficulties at certain points in the curriculum. Threshold concepts transform a student's view of the discipline; before being learned, they can block a student's progress.
In this paper, we propose that in computing, skills, in addition to concepts, can sometimes be thresholds. Some students report finding skills more difficult than concepts. We discuss some computing skills that may be thresholds and compare threshold skills and threshold concepts.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Donald A. Norman | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Entwicklung und Validierung eines Instruments zur Messung des Wissens über Fehlvorstellungen in der Informatik (Laura Ohrndorf) (2016)
- Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017 (Erik Barendsen, Peter Hubwieser) (2017)
- Computing Teachers' Perspectives on Threshold Concepts - Functions and Procedural Abstraction (Maria Kallia, Sue Sentance) (2017)
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- Computing Education Theories - What Are They and How Are They Used? (Lauri Malmi, Judy Sheard, Päivi Kinnunen, Simon, Jane Sinclair) (2019)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Threshold concepts and threshold skills in computing: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 435 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.