What pedagogical content knowledge competencies do computer science pre-service teachers have?Melanie Margaritis
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 161 bis 162), 2014
|
|
Zusammenfassungen
This document aims at identifying important competencies for pedagogical content knowledge of Computer Science pre-service teachers at the end of the theoretical part of their education by means of empirical research. The goal of this study is to detect whether pedagogical content knowledge courses for Computer Science pre-service teachers are sufficient or whether the curriculum should be adapted. For my research, I am using video recordings and interviews to measure these competencies. Moreover, I based my study on the pedagogical content knowledge competence model developed by the "Competencies for Teaching Computer Science" research group.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
What pedagogical content knowledge competencies do computer science pre-service teachers have?: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 380 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.