Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Personal Learning Environment for Higher Education

A First Prototype
Martin Ebner, Behnam Taraghi
Erstpublikation in: Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2010 (pp. 1158-1166). Chesapeake, VA: AACE
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Martin Ebner It is obvious that in the future the World Wide Web as a whole together with the many distributed online applications, tools and services play a very significant role in Technology Enhanced Learning. The integration of all these possibilities on the web in a Personal Learning Environment (PLE) in a way that the learners can select, individualize and customize the learning resources and services according to their needs and interests can support learners and teachers and enhance learning in general. For this purpose Graz University of Technology has developed a PLE that bases on mashup of widgets. In this paper the PLE architecture in general is described. The widget-based approach that follows the W3C standard is pointed out and the first widget prototypes as well as some student projects for widget development are illustrated.
Von Martin Ebner, Behnam Taraghi im Text Personal Learning Environment for Higher Education (2010)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Martin Ebner, Wolf Hilzensauer, Marco Kalz, Hermann Maurer, Tim O'Reilly, Ruth Raitman, Sandra Schön, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
cloud computingcloud computing, E-LearningE-Learning, Hochschulehigher education institution, Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment, Weblogsblogging, Weblogs in educationWeblogs in education, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, WWW (World Wide Web)World Wide Web
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local secure Handbuch E-Learning (Andreas Hohenstein, Karl Wilbers) 26, 15, 18, 20, 30, 20, 28, 23, 26, 20, 21, 231724152313336
2008eLearning Papers Nr. 92, 7, 2, 5, 2, 3, 2, 8, 4, 2, 2, 57355542
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local secure web Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 2, 2, 4, 6, 4, 2, 8, 1, 1, 3, 1, 51695761
2005 local secure web What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 9, 3, 5, 7, 1, 6, 10, 4, 4, 1, 5, 945239601
2008 local secure web On the way towards Personal Learning Environments (Sandra Schön, Wolf Hilzensauer) 3, 3, 5, 7, 5, 6, 10, 9, 2, 1, 3, 28352657
2009 local secure web Persönliche Lernumgebungen (Sandra Schön, Marco Kalz) 5, 1, 6, 3, 1, 2, 8, 5, 2, 1, 1, 43254689
2009 local secure web Can Weblogs and Microblogs Change Traditional Scientific Writing? (Martin Ebner, Hermann Maurer) 1, 2, 2, 3, 4, 2, 6, 2, 1, 1, 3, 31153305

iconDieser Text  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
RSS, Universität, Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Personal Learning Environment for Higher Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 228 kByte; WWW: Link OK 2019-10-11)
LokalAuf dem WWW Personal Learning Environment for Higher Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 228 kByte; WWW: Link OK 2019-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.