Technology Design as Educational ResearchInterweaving Imagination, Inquiry, and Impact
Jeremy Roschelle, Nicholas Jackiw
Erstpublikation in: A. Kelly & R. Lesh, (Eds.) Research Design in Mathematics & Science Education. Amsterdam: Kleuwer.
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter, we suggest that technology design as educational research can
focus no longer on just imagination and inquiry. Research on technology is like a
three-legged stool, and an explicit quest for impact is the third leg required to
stabilize research programs. Without this third leg, research totters between
boutique studies, which produce much excitement and knowledge about
circumstances that defy replication, and large demographic studies, which provide
knowledge about the success and failure of today’s educational technology but little
direction for tomorrow’s.
Von Jeremy Roschelle, Nicholas Jackiw im Text Technology Design as Educational Research Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ann L. Brown , Albert Corbett , R. DeLaura , John Dewey , Howard Gardner , Adele Goldberg , Idit Harel , Jim Kaput , Alan Kay , Kenneth R. Koedinger , Alan Newell , Donald A. Norman , Seymour Papert , Jeremy Roschelle , Herbert Simon , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Terry Winograd | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Designdesign , PrototypingPrototyping , Wissenschaftscience | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- One-to-one technology-enhanced learning - An opportunity for global research collaboration (Tak-Wai Chan, Jeremy Roschelle, S. Hsi, Kinshuk, Mike Sharples, Tom Brown, Charles Patton, J. Cherniavsky, Roy Pea, Cathleen Norris, Elliot Soloway, N. Balacheff, Marlene Scardamalia, Pierre Dillenbourg, C. Looi, M. Milrad, Heinz Ulrich Hoppe) (2006)
Volltext dieses Dokuments
Technology Design as Educational Research: Artikel als Volltext (: , 62 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.