The Cathedral and the Bazaar
E. Raymond
Zu finden in: The Cathedral and the Bazaar, 1999
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
I anatomize a successful open-source project, fetchmail, that was run as a deliberate test of the surprising theories about software engineering suggested by the history of Linux. I discuss these theories in terms of two fundamentally different development styles, the "cathedral" model of most of the commercial world versus the "bazaar" model of the Linux world. I show that these models derive from opposing assumptions about the nature of the software-debugging task. I then make a sustained argument from the Linux experience for the proposition that "Given enough eyeballs, all bugs are shallow", suggest productive analogies with other self-correcting systems of selfish agents, and conclude with some exploration of the implications of this insight for the future of software.
Von E. Raymond im Buch The Cathedral and the Bazaar (1999) im Text The Cathedral and the Bazaar Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Frederick P. Brooks , Gerald Weinberg | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-Maile-mail , Fehlererror , Hierarchiehierarchy , Linux , Managementmanagement , Open SourceOpen Source , Softwaresoftware , Software EngineeringSoftware Engineering , User/BenutzerUser | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Zitate | Adding manpower to a late software project makes it later. (Frederick P. Brooks) |
Tagcloud
Zitationsgraph
6 Erwähnungen
- Wikis - Diskurse, Theorien und Anwendungen - Sonderausgabe von kommunikation@gesellschaft (2007)
- 1. Editorial (Christian Stegbauer, Klaus Schönberger, Jan Schmidt)
- 10. Wie können Wikis im E-Learning ihr Potential entfalten? - Ein Feldversuch, Eigenschaften aus der ‘freien Wildbahn’ auf die Universität zu übertragen. (Christoph Koenig, Antje Müller, Julia Neumann)
- CSCL 2009 (2009)
- Democratizing Design - New Challenges and Opportunities for Computer-Supported Collaborative Learning (Gerhard Fischer)
- Bildung im Netz - Analyse und bildungstheoretische Interpretation der neuen kollaborativen Praktiken in offenen Online-Communities (Christoph Jan Koenig) (2011)
- Distrusting Educational Technology - Critical Questions for Changing Times (Neil Selwyn) (2013)
- Engines of Order - A Mechanology of Algorithmic Techniques (Bernhard Rieder) (2020)
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.