/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Informatics Versus Information Technology

How Much Informatics Is Needed to Use Information Technology - A School Perspective
Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Syslo
Zu finden in: From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (Seite 178 bis 188), 2005  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

From Computer Literacy to Informatics FundamentalsWe discuss the role of computers and informatics in school education in Poland; ‘informatics’ generally stands for ‘computer science’. Although, our investigations are based on the situation in Polish schools, the conclusions may apply to other countries. The main attention is paid here to didactical approaches in teaching and learning informatics and its applications with the emphasis on preparation for living and lifelong learning in the information society (knowledge-based society). In recent years one can observe many changes in schools regarding the role of computers and informatics education. On the other hand we still have to address fundamental questions:
  1. How to teach a changing discipline and how to keep track of developments in the field of informatics and its applications?
  2. What to teach, in particular to what extent one should learn a discipline (informatics) to be able to use its applications (information technology)?
  3. How to prepare teachers of informatics, IT and other subjects (but equipped with IT) for their new role of advisers to students?
In answering these and other questions we discuss some of the solutions we proposed and which have been introduced to Polish schools and to the system of teacher training. In particular, we focus our attention on the didactical approach to teaching IT-relevant subjects and the integration of IT with other subjects and to teaching informatics (as a process of designing a computer solution of a problem). With regard to teacher preparation, we present the preparation standards and discuss the role of school IT co-ordinators. We plan to demonstrate also an e-IT-book, an implementation of a new approach to teaching and learning of new technology with the help of technology.
Von Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Syslo Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Konferenz-Band From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (2005) im Text Informatics Versus Information Technology

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Informatics Versus Information Technology - How Much Informatics Is Needed to Use Information Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 69 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.