Towards Responsible Development of Generative AI for EducationAn Evaluation-Driven Approach
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A major challenge facing the world is the provision of equitable and universal access to quality education.
Recent advances in generative AI (gen AI) have created excitement about the potential of new technologies
to offer a personal tutor for every learner and a teaching assistant for every teacher. The full extent
of this dream, however, has not yet materialised. We argue that this is primarily due to the difficulties
with verbalising pedagogical intuitions into gen AI prompts and the lack of good evaluation practices,
reinforced by the challenges in defining excellent pedagogy. Here we present our work collaborating
with learners and educators to translate high level principles from learning science into a pragmatic
set of seven diverse educational benchmarks, spanning quantitative, qualitative, automatic and human
evaluations; and to develop a new set of fine-tuning datasets to improve the pedagogical capabilities of
Gemini, introducing LearnLM-Tutor. Our evaluations show that LearnLM-Tutor is consistently preferred
over a prompt tuned Gemini by educators and learners on a number of pedagogical dimensions. We
hope that this work can serve as a first step towards developing a comprehensive educational evaluation
framework, and that this can enable rapid progress within the AI and EdTech communities towards
maximising the positive impact of gen AI in education.
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Chat-GPT, Digitalisierung, GMLS & Bildung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
Volltext dieses Dokuments
![]() | Towards Responsible Development of Generative AI for Education: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 5866 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Daten
deep learning
Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)
Internet
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
LehrerIn
Lernen
, 5866 kByte;
)
Biblionetz-History