Don’t be evil, GoogleEffects of Google’s Digital News Initiative on Media Coverage in Switzerland
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Zusammenfassungen
Google forms the backbone of the digital economy. Recently, the tech company has been criticized for ist market power, especially in the media business. The main controversy revolves around Google’s media funding in the form of payments to publishers. It is suspected that Google could control the production and distribution processes of media. Despite investigations, we still do not understand whether and how Google abuses ist influence on media. My thesis aims to address this issue and help investigate the possible effects of Google’s funding on media. I examine an extensive dataset consisting of articles from German-language media in Switzerland. Using a state-of-the-art sentiment analysis, I measure whether Google’s Digital News Initiative payments positively or negatively influence coverage of Google. My results found a positive correlation between positive coverage and the Digital News Initiative funding paid out. My thesis demonstrated for the first time how Google’s potential influence on media might operate.
Von Jonathan Progin in der Masterarbeit Don’t be evil, Google (2022) Diese Masterarbeit erwähnt ...
Personen KB IB clear | Adrienne Fichter | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Datendata , Digitalisierung , Google , Informationinformation , Massenmedien , Politikpolitics , SchweizSwitzerland , social media / Soziale Mediensocial networking software , Verlagepublisher | ||||||||||||||||||
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Diese Masterarbeit erwähnt vermutlich nicht ...
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Beat und diese Masterarbeit
Beat hat diese Masterarbeit während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat diese Masterarbeit einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.