Why don't students like school?A Cognitive Scientist Answers Questions About How the Mind Works and What It Means for the Classroom
Daniel T. Willingham
,
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Easy-to-apply, scientifically-based approaches for engaging students in the classroomCognitive scientist Dan Willingham focuses his acclaimed research on the biological and cognitive basis of learning. His book will help teachers improve their practice by explaining how they and their students think and learn. It reveals-the importance of story, emotion, memory, context, and routine in building knowledge and creating lasting learning experiences.Nine, easy-to-understand principles with clear applications for the classroomIncludes surprising findings, such as that intelligence is malleable, and that you cannot develop "thinking skills" without factsHow an understanding of the brain's workings can help teachers hone their teaching skills.
Von Klappentext im Buch Why don't students like school? (2010) Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.