MatchmakersThe New Economics of Multisided Platforms
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Zusammenfassungen
Many of the most dynamic public companies, from Alibaba to Facebook to Visa, and the most valuable start-ups, such as Airbnb and Uber, are matchmakers that connect one group of customers with another group of customers. Economists call matchmakers multisided platforms because they provide physical or virtual platforms for multiple groups to get together. Dating sites connect people with potential matches, for example, and ride-sharing apps do the same for drivers and riders. Although matchmakers have been around for millennia, they’re becoming more and more popular—and profitable—due to dramatic advances in technology, and a lot of companies that have managed to crack the code of this business model have become today’s power brokers.
Von Klappentext im Buch Matchmakers (2016) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | facebook , Geschäftsmodellbusiness model , instant gratification , Palantir , Plattformen , Tinder , Uber |
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Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- The Platform Society - Public Values in a Connective World (José van Dijck, Thomas Poell, Martijn de Waal) (2018)
- Die Macht der Plattformen - Politik in Zeiten der Internetgiganten (Michael Seemann) (2021)
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Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.