/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The ABCs of How We Learn

26 Scientifically Proven Approaches, How They Work, and When to Use Them
local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

The ABCs of How We LearnAn explosive growth in research on how people learn has revealed many ways to improve teaching and catalyze learning at all ages. The purpose of this book is to present this new science of learning so that educators can creatively translate the science into exceptional practice. The book is highly appropriate for the preparation and professional development of teachers and college faculty, but also parents, trainers, instructional designers, psychology students, and simply curious folks interested in improving their own learning.
Based on a popular Stanford University course, The ABCs of How We Learn uses a novel format that is suitable as both a textbook and a popular read. With everyday language, engaging examples, a sense of humor, and solid evidence, it describes 26 unique ways that students learn.
Each chapter offers a concise and approachable breakdown of one way people learn, how it works, how we know it works, how and when to use it, and what mistakes to avoid. The book presents learning research in a way that educators can creatively translate into exceptional lessons and classroom practice.
The book covers field-defining learning theories ranging from behaviorism (R is for Reward) to cognitive psychology (S is for Self-Explanation) to social psychology (O is for Observation). The chapters also introduce lesser-known theories exceptionally relevant to practice, such as arousal theory (X is for eXcitement). Together the theories, evidence, and strategies from each chapter can be combined endlessly to create original and effective learning plans and the means to know if they succeed.
Von Klappentext im Buch The ABCs of How We Learn (2016)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Daniel Kahneman, Lee Martin, Amos Tversky

Begriffe
KB IB clear
Behaviorismusbehaviorism, cognitive load theory (CLT), design thinking, Ego-Depletion, Informationinformation, LehrerInteacher, Lernenlearning, Melatonin, Psychologiepsychology, Selbstwirksamkeitself efficacy, Visualisierungvisualization, Wissenschaftscience, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local  Judgment under Uncertainty (Daniel Kahneman, Paul Slovic, Amos Tversky) 10, 3, 12, 1, 4, 14, 1, 1, 4, 3, 2, 545195331
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  The Promise of the Maker Movement for Education (Lee Martin) 81100
1974 local web  Judgment under uncertainty (Amos Tversky, Daniel Kahneman) 6, 2, 8, 3, 8, 1, 3, 2, 6, 4, 2, 72437291

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kognitivismus, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

The ABCs of How We Learn: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 17020 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
The ABCs of How We Learn E - - 0 9780393709261 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.