/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Comparing Text-based, Blocks-based, and Hybrid Blocks/Text Programming Tools

David Weintrop
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 283 bis 284), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This dissertation investigates the comparative affordances and drawbacks of blocks-based, text-based, and hybrid blocks/text introductory programming tools. Blocks-based programming environments are growing in popularity and are increasingly being used in formal introductory programming contexts. To date, much of the work evaluating such tools has focused on their effectiveness in out-of-school contexts and emphasized engagement and attitudinal measures over content mastery. Given their growing presence in classrooms, it is important to understand the benefits and limitations of the use of the blocks-based programming approach in formal learning contexts relative to text-based or hybrid blocks/text alternatives. This dissertation will carry out a quasi-experimental study in high school computer science classrooms to answer questions related to the impact of blocks-based, text-based, and hybrid blocks/text introductory tools, assess the suitability of such tools for preparing students for future computer science learning opportunities, and explore the design space between blocks-based and text-based programming. The goal of this work is to better understand the tools we are using to introduce today's learners to computer science and lay the foundation for creating the tools of tomorrow.

Von David Weintrop im Konferenz-Band ICER 2015 im Text Comparing Text-based, Blocks-based, and Hybrid Blocks/Text Programming Tools (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari, Colleen M. Lewis, Orni Meerbaum-Salant

Aussagen
KB IB clear
Blockbasierte Sprachen erleichtern den Einstieg ins Programmierenblock programming interfaces improve novice programming performance

Begriffe
KB IB clear
blockbasierte Programmiersprachenvisual programming language, formal learningformal learning, Informatikcomputer science, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2010ICER 2010 (Michael E. Caspersen, Michael J. Clancy, Kate Sanders) 4, 5, 1, 4, 3, 3, 3, 8, 4, 16, 5, 42451479
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 4, 9, 8, 1, 7, 5, 7, 16, 11, 20, 7, 1035170101970
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2010    How programming environment shapes perception, learning and goals (Colleen M. Lewis) 14, 2, 1, 1, 2, 3, 5, 6, 1, 4, 3, 589547
2010    Learning computer science concepts with scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 2, 4, 4, 1, 5, 1, 4, 8, 1, 4, 4, 4613448
2011   Habits of programming in scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 6, 4, 3, 1, 5, 4, 7, 10, 1, 4, 2, 51095275

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
informal learning

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Comparing Text-based, Blocks-based, and Hybrid Blocks/Text Programming Tools: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 648 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 18
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2112121132322
20162017