/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Changing paradigms: managed learning environments and Web 2.0

Emory M. Craig
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Purpose – The purpose of this paper is to understand how emerging technologies and Web 2.0 services are transforming the structure of the web and their potential impact on managed learning environments (MLS) and learning content management systems (LCMS).

Design/methodology/approach – Innovative Web 2.0 applications are reviewed in the paper to explore how they incorporate a new paradigm, reshaping the web as an electronic platform for social networks, where users share, edit and collaborate on the publication of content.

Findings – The paper finds that, in this rapidly changing environment, educators need to consider the implications of these developments for the current design of the LCMS. An emerging generation of users influenced by social networking experiences and empowered to create, publish, appropriate and redistribute content may find the structures of the LCMS traditional and inflexible in contrast with the user-centered approach of Web 2.0 services. This fundamental shift in the experience of the digital environment in the social world will require innovative solutions, including broad institution-wide dialogues on the role of organizations in a Web 2.0 environment, innovative approaches to faculty training, a new emphasis on the role of faculty as learners in a rapidly changing environment, and rethinking the underlying architecture of the LCMS model.

Research limitations/implications – The recent emergence of these new developments and the essentially fluid nature of these innovations on the web suggest that the conclusions here remain essentially speculative in nature.

Originality/value – This paper identifies a critical challenge in the integration of technology into the teaching-learning environment and the re-evaluation of the role of a vendor-specific enterprise LCMS in the design of e-learning facilities.
Von Klappentext im Text Changing paradigms: managed learning environments and Web 2.0 (2007)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Ernst von Glasersfeld, Tim O'Reilly

Begriffe
KB IB clear
Blackboard, Content Management SystemContent Management System, E-LearningE-Learning, Innovationinnovation, Konstruktivismusconstructivism, LCMS (Learning Content Management System)Learning Content Management System, Learning Management System (LMS)Learning Management System, Lernenlearning, Moodle, SCORM (Sharable Content Object Reference Model )Sharable Content Object Reference Model, TopClass, WebCT
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1978  Die erfundene Wirklichkeit (Paul Watzlawick) 10, 7, 8, 9, 10, 15, 10, 8, 11, 11, 9, 34831453426297
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1978Einführung in den radikalen Konstruktivismus (Ernst von Glasersfeld) 10, 13, 40, 41, 36, 31, 54, 24, 39, 38, 11, 1425331412916
2005    What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 2, 6, 2, 3, 4, 3, 4, 3, 3, 3, 8, 10422310382

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus, Ilias

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Changing paradigms: managed learning environments and Web 2.0: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 68 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2014-06-29)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 132
Verweise von diesem Text 1621
Webzugriffe auf diesen Text 1721252132525525213114481521222143512223395321211323134241121213312671134212233123224
20102011201220132014201520162017