Effect of a TPCK-SRL Model on Teachers’ Pedagogical Beliefs, Self-Efficacy, and Technology-Based Lesson DesignBracha Kramarski, Tova Michalsky
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 89 bis 112), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
The study examined whether enabling preservice science teachers to use the TPCK-SRL model for integrating SRL (Self-Regulated Learning) into TPCK (Technology Pedagogical Content Knowledge) influenced (a) beliefs about teaching and learning pedagogy, (b) self-efficacy beliefs in the context of using technology in the classroom, and (c) the extent to which these beliefs are connected to teachers’ TPCK-based lesson design. Two groups of teachers were compared (n = 96). One group practiced the TPCK-SRL model in a hypermedia environment, and the other practiced TPCK only in the same hypermedia environment. The findings indicated that after exposure to the TPCK-SRL training model, preservice teachers’ pedagogical beliefs tended more to favor student-centered learning (self-constructing knowledge) than the TPCK group. TPCK-SRL teachers also showed the strongest beliefs in their own technological self-efficacy, which influenced their ability to develop TPCK-based lesson designs in a constructivist way.
Von Bracha Kramarski, Tova Michalsky im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text Effect of a TPCK-SRL Model on Teachers’ Pedagogical Beliefs, Self-Efficacy, and Technology-Based Lesson Design Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Pedagogical Knowledge, Schule, Technological Content Knowledge (TCK), Technological Pedagogical Knowledge (TPK), Technology Knowledge, TPCK-Modell, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Effect of a TPCK-SRL Model on Teachers’ Pedagogical Beliefs, Self-Efficacy, and Technology-Based Lesson Design: Artikel als Volltext @ Springer (: , 511 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.