Teaching Coding in KindergartenSupporting Students’ Activity with Robot Coding Toys
Jessica F. Shumway, Jody Clarke-Midura, Victor R. Lee, Deborah Silvis, Lise E. Welch Bond, Joseph S. Kozlowski
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 23 bis 38), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter summarizes a multiyear investigation of task design and instructional practices for teaching coding with tangible screen-free coding toys in kindergarten classrooms (ages 5 and 6 years in the United States). Through multiple cycles of design-based research in classrooms, we iteratively designed instructional tasks, operationalized early childhood computational thinking (CT) and developed assessment items for CT competencies involving what we call “grid-agent” robot coding toys. In this chapter we summarize some of the design elements for tasks and instruction that support coding in kindergarten. Design elements included considerations for introductory lessons, attention to skills and strategies within engaging challenges and leveraging robot toys’ design features for specific CT and mathematics skills. We also introduce a competency model for the grid-agent robot coding toy genre that synthesizes our findings related to CT concepts for task and assessment design, which also emphasizes spatial concepts, symbolization of space, sequencing, iteration of units and other mathematics concepts and skills.
Von Jessica F. Shumway, Jody Clarke-Midura, Victor R. Lee, Deborah Silvis, Lise E. Welch Bond, Joseph S. Kozlowski im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Teaching Coding in Kindergarten Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Informatik, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Teaching Coding in Kindergarten: Supporting Students’ Activity with Robot Coding Toys: Artikel als Volltext @ Springer (: , 822 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.