Research ProposalExploring Quantum Informatics for Middle School Students
Giulia Paparo
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2022 (Seite 12 bis 13), 2022
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
New quantum technologies, such as quantum computers and quantum
cryptography, have the potential to completely reshape both
computer science, and society more broadly. We are at the early
stages of this development and have, as computer science educators,
the unique opportunity to help shape the future of quantum informatics
and its education early on. To date, there is little research on
quantum informatics from the perspective of computer science education.
With my PhD research, I aim to contribute to shaping this
new field of research. I will apply the method of educational reconstruction,
to examine if, why and how quantum informatics could
be taught to middle school students. Using a design-based approach,
I will develop and empirically evaluate educational materials and
an exemplary lessons-plan with middle school students. Finally, I
want to define how teaching quantum informatics positions itself
within computer science education.
Von Giulia Paparo im Konferenz-Band ICER 2022 im Text Research Proposal (2022) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Peter Denning , Ira Diethelm , Christina Dörge , Malte Dünnebier , Michael J. Hannafin , Craig Martell , Ana-Maria Mesaros , Tilman Michaeli , Ralf Romeike , Andreas Schwill , Stefan Seegerer , Feng Wang | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Kryptographiecryptography , Quantencomputer | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Research Proposal: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 383 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.