Computer Science Teachers Perspectives on CompetenciesA Case Study in the Kingdom of Saudi Arabia
Fayiq Alghamdi, Arnold Pears, Aletta Nylén
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 129 bis 140), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Kingdom of Saudi Arabia (KSA) has recently adopted the Saudi Teaching Competencies Standard (STCS). This paper tries to answer how these competencies are achieved, how they are maintained, and what support exists to support teaching CS competently in the KSA. This paper presents the results of an investigation of teacher awareness of, and attitudes to, the STCS in the Kingdom. Through the study reported here, we address an urgent need in the Kingdom to understand teacher preparedness in terms of CS teaching competencies. The study draws on interviews with ten CS teachers in five different cities in the KSA. A thematic coding analysis approach was used. This study explores the CS teaching competencies held by teachers in three areas of CS teaching, focusing on connection to society, professional practice and professional development. The results of the study highlight the CS teaching competencies that CS teachers feel they currently grasp well in the KSA. By enhancing awareness of what teachers currently do well we contribute to the adjustment and improvement of the STCS and help to build a program which addresses the current in-service training needs of CS teachers. The outcomes also help to raise awareness of the challenges of implementing the Computer Education curriculum in KSA schools.
Von Fayiq Alghamdi, Arnold Pears, Aletta Nylén im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Computer Science Teachers Perspectives on Competencies Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Andrew Paul Csizmadia , Sue Sentance , Carl Simmons , Jane Sinclair | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , LehrerInteacher | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Lehrplan 21, Lernen, Schule, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Computer Science Teachers Perspectives on Competencies - A Case Study in the Kingdom of Saudi Arabia: Artikel als Volltext @ Springer (: , 696 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.