/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Factors Influencing Lower Secondary School Pupils’ Success in Programming Projects in Scratch

Miroslava Černochová, Hasan Selcuk, Ondřej Černý
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 119 bis 129), 2020 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational ThinkingIn the Czech Republic, a radical change in the school curriculum is planned. Through a new, compulsory subject of “Informatics and ICT”, the aim is to develop digital literacy across all school subjects, and computational thinking. Computational thinking will be implemented in the curriculum of pre-primary, primary, lower and upper secondary schools, and in teacher education at all faculties of education in the Czech Republic. To ensure readiness for the implementation of the new subject, it has been necessary to prepare and develop a set of learning materials for pupils and teaching guidelines for teachers. These textbooks focus on robotics, programming (Scratch, Python), and theoretical concepts from Informatics. This paper describes a qualitative study aimed at identifying key factors influencing lower secondary pupils’ success in completing some activities related to programming in Scratch. Data were gathered from the feedback of five teachers and 121 pupils at five lower secondary schools, and from the researchers’ observation reports from school visits. The key findings of the study showed that pupils’ success programming in Scratch depends on their motivation to the theme of the Scratch activity, a positive climate in the learning environment, peer collaboration, and freedom in ways to learn new concepts and to find solutions to given problems. Programming in Scratch is promising in developing pupils’ creativity and decision-making in problem-solving. Additionally, a stress-free, non-threatening, learning environment, where the teacher appreciates the enthusiasm, thinking process and effort of pupils to find an original solution has a positive influence on their success.
Von Miroslava Černochová, Hasan Selcuk, Ondřej Černý im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Factors Influencing Lower Secondary School Pupils’ Success in Programming Projects in Scratch

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari, Ivan Kalas, Orni Meerbaum-Salant, Roland Mittermeir

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Curriculum / Lehrplancurriculum, design thinking, Digitalisierung, Informatikcomputer science, Kreativitätcreativity, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, Programmierenprogramming, Python, Schuleschool, Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local  Informatics in Schools (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) 3, 11, 13, 11, 4, 7, 2, 5, 6, 2, 2, 6181486887
2013 Computer Science Education 3/20138, 3, 11, 2, 11, 1, 2, 8, 2, 3, 3, 225502517
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2013 local web  Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 8, 11, 12, 3, 12, 1, 3, 10, 1, 5, 1, 523355541

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.