/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Instructional Technology Integration Models and Frameworks

Diffusion, Competencies, Attitudes, and Dispositions
Dale S. Niederhauser, Denise L. Lindstrom
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education

Models and frameworks help us better understand complex ideas and processes by providing a simplified explication of a concept, phenomenon, relationship, structure, system, or aspect of the real-world that allows us to focus on essential aspects of that which is being modeled. Relative to classroom technology integration, models can be useful in helping us understand and explain how technology integration occurs, allow us to better make decisions about how to effectively utilize technology resources, and provide insights that support development of strategies to more effectively and efficiently promote the kinds of pedagogical reforms that reformers hope to see in schools. The purpose of this chapter is to provide an overview of current models and frameworks that inform teacher adoption of technologies that support the integration of technology into student learning experiences in K-12 school settings, and to link them to theories of diffusion, adoption and change that underpin them.

Von Dale S. Niederhauser, Denise L. Lindstrom im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Instructional Technology Integration Models and Frameworks

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura , Rhonda Christensen , Jay Cross , David C. Dwyer , Peggy A. Ertmer , Gerald Knezek , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Keiko T. Miyashita , Dominik Petko , Cathy Ringstaff , E. M Rogers , Margaret M. Ropp , Judith Haymore Sandholtz

Begriffe
KB IB clear
SAMR-Model
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962 local  Diffusion of Innovations (E. M Rogers) 4, 6, 6, 5, 10, 19, 3, 1, 1, 9, 4, 11 75 11 11 1180
1986 Social Foundations of Thought and Action (Albert Bandura) 4, 1, 6, 4, 3, 7, 8, 3, 1, 13, 4, 6 68 1 6 62
1997 Teaching with Technology (Judith Haymore Sandholtz, Cathy Ringstaff, David C. Dwyer) 9 2 0 0
1998 Self-efficacy (Albert Bandura) 65 0 0 0
2006  local  Informal Learning (Jay Cross) 3, 6, 2, 6, 7, 12, 4, 1, 3, 14, 4, 9 43 109 9 1478
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local  Instruments for Assessing Educator Progress in Technology Integration (Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Keiko T. Miyashita, Margaret M. Ropp) 3, 7, 6, 3, 8, 6, 5, 1, 1, 6, 3, 1 3 2 1 331
2005 local web  Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 7, 9, 4, 3, 7, 8, 4, 1, 1, 10, 4, 2 35 6 2 581
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 9, 5, 4, 9, 17, 3, 4, 4, 7, 16, 2, 12 104 30 12 1056
2011 local  Teachers’ pedagogical beliefs and their use of digital media in classrooms (Dominik Petko) 1, 6, 6, 4, 8, 10, 4, 1, 2, 8, 4, 1 30 26 1 731

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.