Building Eclectic Personal Learning Landscapes with Open Source Tools
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 17 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
There is an ongoing trend towards modularization of Learning Management Systems and other E-Learning-Platforms. Modularization should add flexibility to the previously static environments that have been used for E-learning. This trend concerns both commercial LMS vendors (e.g. the concept of building blocks in Blackboard) as open source developers (e.g. Moodle). Based on the model of the personal learning landscape (see Tosh/Werdmuller 2004) this paper describes another approach to reach personalized learning environments. Through an eclectic use and combination of different systems and services this paper demonstrates how to reach personalized learning environments. Software for static content (Mambo CMS) is combined with dynamical systems like b2evolution and Mediawiki. After “dancing the mambo”, “doing the evolution” and “hopping on the wiki bus”, all systems are connected trough the use of the “magic glue” RSS. Different use cases and a development outlook regarding intersystematic development needs are given.
Von Marco Kalz im Text Building Eclectic Personal Learning Landscapes with Open Source Tools (2005) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
1 Erwähnungen
- Online-Communities als soziale Systeme - Wikis, Weblogs und Social Software im E-Learning (Ullrich Dittler, M. Kindt, Christine Schwarz) (2007)
- Kompetenzentwicklung in Lernnetzwerken für das lebenslange Lernen (Marco Kalz, Marcus Specht, Ralf Klamma, Mohamed Amine Chatti, Rob Koper)
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Zum letzten Mal hat er Dieser Text bearbeitet während seiner Zeit am ICT-Kompetenzzentrum TOP. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.