World Yearbook of Education 2007Educating the Global Workforce: Knowledge, Knowledge Work and Knowledge Workers
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The 2007 edition of this respected international volume considers the challenges facing work related education arising from the rapid expansion of the global economy and the impact of this on labour markets and individual workers. Including perspectives from the US, UK, Canada, Australia, Africa, Eastern Europe, Central Asia, South America, India and South Africa, the 2007 volume is split into four clear sections covering key topics, such as: the current global context when all work, even local, is influenced by global economic activity workers are expected to engage in lifelong learning but also be mobile and deal with rapidly changing working knowledge work related education must prepare workers for the global economy and specific contexts, where governments attract global companies by promoting education and literate workforces how the responsibility for providing work-education is distributed between schools, vocational education, HE, professional bodies, local and global companies, governments, the private sector and individuals the pressures on formal education and training institutions to produce graduates with certain kinds of knowledge, skills and personal attributes.
Von Klappentext im Buch World Yearbook of Education 2007 (2007) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Stephen R. Covey | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Arbeitwork , Bildungeducation (Bildung) , IndienIndia , knowledge workerknowledge worker , Lebenslanges Lernenlifelong learning , Lernenlearning , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.