/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Evaluating Children's Interactive Products

Panos Markopoulos, Janet C. Read, Stuart MacFarlane, Johanna Höysniemi , local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Evaluating Children's Interactive ProductsInteractive products designed for children-whether toys, games, educational products, or websites-are increasingly embedded in children's lives and school experiences. Making these products safe, effective, and entertaining requires new methodologies for carrying out sound and unbiased evaluations for these users with unique requirements, environments, and ethical considerations.
This book directly addresses this need by thoroughly covering the evaluation of all types of interactive technology for children. Based on the authors' workshops, conference courses, and own design experience and research, this highly practical book reads like a handbook, while being thoroughly grounded in the latest research. Throughout, the authors illustrate techniques and principles with numerous mini case studies and highlight practical information in tips and exercises and conclude with three in-depth case studies. Essential reading for usability experts, product developers, and researchers in the field.
Von Klappentext im Buch Evaluating Children's Interactive Products (2008)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Donald A. Norman

Begriffe
KB IB clear
Designdesign , Evaluationevaluation , GenderGender , gender bias , Kinderchildren , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Schuleschool , Spielgame , UsabilityUsability , User/BenutzerUser , Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1988  local  The Design of Everyday Things (Donald A. Norman) 11, 5, 12, 7, 4, 2, 3, 16, 13, 11, 7, 8 114 22 8 5635

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Eltern, LehrerIn, Lernen, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconVolltext dieses Dokuments

Evaluating Children's Interactive Products: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 13397 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Evaluating Children's Interactive Products e - - 1 2008 0123741114 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.