Gaming and CognitionTheories and Practice from the Learning Sciences
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Zusammenfassungen
The idea that games can have positive impacts upon critical thinking and problem solving is widely accepted in today s digital society, yet the effect of video games on human cognition is still largely unexplored. Gaming and Cognition: Theories And Practice From The Learning Sciences applies the principles of research in the study of human cognition to video games, providing a critical examination of the rigor and design of the experiments in the study of cognition and gaming. Combining many aspects of the learning sciences such as psychology, instructional design, and education into one coherent whole, this book presents historical, theoretical, and practical perspectives.
Von Klappentext im Buch Gaming and Cognition (2010) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | B. S. Bloom , Donald A. Norman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) , Computerspielecomputer game , Lernenlearning , machine learning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , serious gamesserious games , social network analysissocial network analysis , Spielgame , World of Warcraft | ||||||||||||||||||
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Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.