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Beats Biblionetz - Bücher

Gaming and Cognition

Theories and Practice from the Learning Sciences
Buchcover
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iconZusammenfassungen

Gaming and CognitionThe idea that games can have positive impacts upon critical thinking and problem solving is widely accepted in today s digital society, yet the effect of video games on human cognition is still largely unexplored. Gaming and Cognition: Theories And Practice From The Learning Sciences applies the principles of research in the study of human cognition to video games, providing a critical examination of the rigor and design of the experiments in the study of cognition and gaming. Combining many aspects of the learning sciences such as psychology, instructional design, and education into one coherent whole, this book presents historical, theoretical, and practical perspectives.
Von Klappentext im Buch Gaming and Cognition (2010)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom , Donald A. Norman

Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT) , Computerspielecomputer game , Lernenlearning , machine learning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , serious gamesserious games , social network analysissocial network analysis , Spielgame , World of Warcraft
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994  local  Things That Make Us Smart (Donald A. Norman) 12, 3, 2, 4, 5, 4, 8, 14, 2, 7, 4, 6 454363556
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1984 local web  The 2 Sigma Problem (Benjamin S. Bloom) 341100

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Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Gaming and Cognition e - - 0 1615207171 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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